יש ביטוח - סוכנות ביטוח בריאות ונסיעות לחו

השאירו פרטים

    ביטוח בריאות לנפגעי ארוע מוחי – שבץ – האם הם זכאים לביטוח נסיעות?

    ביטוח בריאות לנפגעי ארוע מוחי - שבץ - האם הם זכאים לביטוח נסיעות?

    שבץ מוחי הוא תהליך מהיר בו יש אובדן פונקציות תפקודיות במוח כתוצאה מהפרעה באספקת דם למוח. האיזור הפגוע מאבד את יכולותיו התפקודיות, עלול להיגרם נזק נוירולוגי, סיבוכים ומוות. שבץ הוא הפרעה שבמהלכה העורקים המוליכים למוח נחסמים\נקרעים וכתוצאה מכך מתחולל מוות של רקמת מוח.

    שבץ מוחי נקרא גם אירוע מוחי (באנגלית הוא למעשה אוטם מוחי: Stroke). אירוע כזה מתרחש כאשר ישנה הפרעה פתאומית בהספקת הדם לרקמת המוח. ההפרעה הזאת גורמת לנזק נוירולוגי אשר יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות ובהן הפרעה בדיבור, חולשה או שיתוק של הגפיים וקשיים בהליכה.

    אנחנו בסוכנות יש ביטוח, במתן פתרונות ביטוח באירועים כמו שבץ מוחי, החל מביטוחי בריאות מותאמים וכתבי שירות שכוללים אבחנות ומעקבים רפואיים ועד לסיוע במציאה ואיתור הרופא המתאים לטיפול. הניסיון הרב של יש ביטוח בכל הנושא של בעלי מוגבלויות רפואיות או בעלי היסטוריה רפואית מורכבת, הופך אותנו לאחת מסוכנויות הביטוח המקצועיות בתחום.

    שבץ מוחי – תמונת מצב

    שבץ הינו גורם מספר 1 בעולם לנכות וגורם התמותה מספר 2 (מספר 3 בעולם המערבי). מתוך מיליון איש בעולם המערבי בממוצע 2,400 נפגעים מאירוע מוחי. 505 יסבלו במגבלות בהליכה,65% יסבלו ממגבלות בקריאה וכתיבה, 90% יחוו מוגבלות בעבודות הבית.

    בארץ, כ-15,000 בני אדם לוקים בשבץ מדי שנה. הגיל הממוצע אצל נשים הוא 72 ואצל גברים 68. כמות האירועים אצל נשים גבוהה יותר מאשר אצל גברים.

    סוגי שבץ מוחי

    יש 2 סוגים של שבץ: איסכמי(אוטם) והמורגי(מדמם).
    80% ממקרי השבץ הם איסכמיים-תולדה של עורק חסום. יתר המקרים הם תולדה של דליפה\קרע של עורק במוח הגורם לנזק ברקמה.
    התקף איסכמי חולף (מיני שבץ) הוא במקרים רבים סימן אזהרה מוקדם שנובע מאספקת דם לא נאותה למוח לזמן קצר בלבד.
    רקמת המוח אינה מתה כפי שקורה בשבץ מוחי.

    גורמי סיכון

    שמירה על אורח חיים בריא מצליחה למנוע מחלות רבות קשות ולכן זוהי הדרך הנכונה ביותר. כשמסתכלים על גורמי הסיכון, אלה העיקריים לשני סוגי השבץ הינם טרשת נפוצה, לחץ דם גבוה, סוכרת ועישון.

    לכן מי שעלולים לענות להגדרה של מצבי הסיכון הללו ומצבם הרפואי כיום תקין לחלוטין, ראשית חשוב כי ינקטו בפעולות מניעתיות וידאגו לאורח חיים בריאות. אבל בטרם הם נחשפו לאירועי בריאות חריגים, הם יכולים עם הצהרת בריאות תקינה ונקייה, ולאחר שיקופה בצורה חיתומית נכונה ואחראית מול חברות הביטוח, להתקבל לביטוחי חיים ובריאות. מוטב להתקבל כשאנחנו בריאים וללא הערות בריאותיות ומאשר להמתין לקרות מצב רפואי.

    תסמינים וסימני אזהרה לאבחון שבץ

    • חולשה פתאומית
    • הירדמות של הפנים
    • בלבול פתאומי
    • קשיים בדיבור
    • בעיות ראיה פתאומיות
    • סחרחורת,איבוד שיווי משקל\חוסר קואורדינציה
    • כאב ראש פתאומי וחמור

    אצל רוב האנשים יש פגיעה גדולה יותר בתפקוד היום יומי מיד עם התרחשות השבץ.

    בד"כ כעבור מספר ימים עד חודשים מושגת מחדש מידה מסוימת של תיפקוד. אבל,שרירים עלולים להתעוות\להקשיח, עלולות להיות בעיות הקשורות בזכרון\בחשיבה\שפה. אובדנים נוירולוגיים בשבץ איסכמי הנותרים אצל מבוגרים בחלוף 6 חודשים נוטים להפוך תמידיים. אם שבץ מדמם אינו מסיבי והלחץ בתוך המוח לא גדול מדי, סביר שהתוצאה תהיה טובה יותר ותשתפר ואורך חודשים רבים.

    שינויים תיפקודיים אחרי שבץ: תנועה(שיתוק או חולשה), תקשורת(פגיעה בשפה\בהבנה), בליעה, שליטה על מתן שתן\צואה, ירידה בתחושת אברי גוף, חשיבה (קושי בהתמצאות\בזיהוי), התנהגות פאסיבי\אגרסיבי) רגש (התפרצויות דכאון\אושר מוגזם).

    אבחון

    אבחנה של שבץ נעשית ע"י מס' דרכים: בדיקה נוירולוגית, הדמיית סיטי, אולטרסאונד דופלר. האבחנה היא בעיקר קלינית, המבוססת על תלונות המטופל תוך היעזרות באמצעי ההדמיה אשר מסייעים בקביעת סוג הפגיעה .

    מניעת שבץ

    • יש לאזן לחץ דם גבוה
    • לאזן סוכרת
    • להנמיך רמות כולסטרול
    • להימנע מעישון
    • לא להשתמש באמפטמינים וקוקאין
    • צמצום צריכת אלכוהול
    • לבצע תרגול גופני בקביעות
    • לרזות-במקרה של משקל יתר
    • צריכה שוטפת של תרופות נגד טסיות הדם כגון אספירין (למי שלא אלרגי) מפחיתה את סכנת השבץ

    אופן הטיפול

    אחד הגורמים המשמעותיים לטיפול הוא מימד הזמן. מרגע תחילתו של אירוע מוחי נפתח חלון הזדמנויות של כ-4.5 שעות בו ניתן לקבל טיפול של תרופה ממיסת קרישי דם המתאימה לסובלים מאירוע איסכמי. ותר.

    בשבץ כזה, הסרת החסימה (קריש דם) דרך המסתו או הוצאתו דרך צינתור היא קריטית להמשך.

    למשל, יש ביטוח מציעה גם שירותי כתב שירות שמאפשר הגעה של רופא עד הבית, עבור אנשים מבוגרים ייתכן שהיתרון הזה הוא משמעותי, במיוחד במצבים שבהם יש ספק ולא מעוניינים להזמין אמבולנס. רופא עולה לשיחה עם המטופל אונליין כדי להבין עד כמה חמור ודחוף המצב, במידה הצורך מוזנק אמבולנס פרטי לבית המטופל, וזהו יתרון במיוחד באזורים שבהם הזמינות של אמבולנסים היא נמוכה יותר.

    ביטוח משכנתא לנפגעי שבץ מוחי

    רק ב "יש ביטוח" מגוון ביטוחים לנפגעי שבץ מוחי הכוללים ביטוח חיים, משכנתא, נסיעות לחו"ל, תאונות אישיות ואמבולטורי – ללא החרגות !!!

    האם נפגעי שבץ מוחי יכולים להתקבל לביטוח נסיעות לחו"ל?

    התשובה שאולי תפתיע רבים היא שכן. בחלק גדול מהמקרים מי שעברו שבץ מוחי ואינם תלויים כעת באשפוזים תכופים או בבעיה רפואית שנובעת מאותו שבץ והיא דורשת טיפול קבוע של רופא, יכולים להתקבל לביטוח נסיעות חו"ל ולנסוע בצורה בטוחה מאוד.

    לאיזה ביטוחים זכאים נפגעי שבץ מוחי להתקבל?

    שם הכיסוישבץ מוחי שלא פגע בתפקודשבץ מוחי שפגע בתפקוד הקבוע
    רופא עד הביתזכאים לשירות ואף מומלץ להיות מנויים, כולל פינוי באמבולנס פרטי ואישי.זכאים ואף מומלץ לרכוש מנוי
    ביטוח רפואי בחו"למתקבלים לביטוח, ויש לבחון חיתומית את גובה הפרמייה.זכאים, למעט טיפולים הנוגעים לפגיעה במדינת היעד. יכוסו רק החמרות ומצבים רפואיים שלא נובעים מהפגיעה.
    ביטוח אמבולטורי פרטי של מדיקרזכאים, גם לסל בדיקות רפואיות ושירותי רפואה פרטית בהתאם לתנאים של כתב השירות.זכאים ואף מומלץ כדי שתהיה לכם האפשרות לרפואה פרטית מתקדמת שמעניקה מדיקר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך