יש ביטוח - סוכנות ביטוח בריאות ונסיעות לחו

השאירו פרטים

    אילו עקרונות צריכים להוביל את ההשקעות שלנו גם בתקופת חוסר יציבות ומהי החשיבות של חיסכון בגיל מוקדם?

    אילו עקרונות צריכים להוביל את ההשקעות שלנו גם בתקופת חוסר יציבות ומהי החשיבות של חיסכון בגיל מוקדם?

    התנודתיות שחווים שווקי ההון בשנתיים האחרונות, יוצרת דאגות אצל אנשי הקבע ומשקיעים וחוסכים רבים אחרים, שמסיטים את עיניהם אל המדדים השונים בתקופה האחרונה עם חשש. נגיף הקורונה והמלחמה בין רוסיה לאוקראינה והשפעתם על כלכלות העולם, הם בין היתר הסיבות לחוסר היציבות, שמעטים יודעים עוד כמה זמן תימשך.

    תנודתיות היא לא דבר חדש. שווקי ההון בשנים האחרונות ידעו לא מעט תקופות של חוסר ויציבות. התקופה הנוכחית ותקופות דומות שעלולות להגיע בעתיד, צריכות לחדד אצל החוסכים והמשקיעים את החשיבות של ניהול אסטרטגי נכון של תיק ההשקעות שלהם.

    במצב בו אנחנו נמצאים כיום, כאשר יוקר המחייה ותוחלת החיים נמצאים במגמת עלייה קבועה, אתם חייבים לנהל את כספי החיסכון וההשקעה שלכם בצורה מחושבת וחכמה, אם אתם רוצים שאתם ומשפחתכם תחיו חיי שקט ורווחה בעתיד.

    אחד הצעדים הראשונים אל עבר השגת מטרה זו, הוא בחירת מסלולי השקעה וחיסכון שמתאימים לסטטוס שלכם, לרבות גילכם, מצב בריאותי, לאופי השירות הצבאי שלכם, מקורות, וכלה למטרות שהצבתם לכם ולמשפחתכם. בשורות הבאות אנסה לנסח עבורכם מספר עקרונות כלליים, שהוכיחו את עצמם בתקופות המשברים של השנים האחרונות, שיוכלו לסייע לכם לנהל את כספכם:

     

    עקרון מספר אחת: בחרו את מסלול ההשקעה והחיסכון בהתאם לגיל שלכם

    אם יש לקח אחד מרכזי שהפיק משרד האוצר בעקבות משבר הסאב פריים הוא שקרנות הפנסיה חייבות להכיל מסלול תלוי גיל. באותן שנים של משבר, חוסכי הפנסיה השונים, בעיקר המבוגרים ביניהם, הפסידו כספים רבים בגלל בחירת מסלול חיסכון והשקעה מסוכן מדי, שלא אפשר להם מספיק זמן לתיקונים.

     

    הגישה הרווחת לפיה פועל המסלול ושלאורה אתם צריכים לבנות את כל אסטרטגית ההשקעה והחיסכון שלכם הן: אחת: כל שאתם צעירים יותר, רמת הסיכון שאתם יכולים לקחת היא גבוה יותר ושתוכלו לחשוף את עצמכם למניות בצורה רבה יותר. שתיים: לאורך שנים, השקעה במניות צפויה להניב לכם רווחים ותשואות. כלומר, אם מסתכלים לאורך הזמן על ביצועי שוק ההון, ניתן לראות שהוא מניב רווחים למשקיעים, רק צריך להיעזר בסבלנות. שתי המסקנות הללו צריכות להיות הבסיס שלכם לבחירת מסלולי השקעה ולאסטרטגית ההשקעה שלכם בכלל.

     

    עקרון מספר שתיים: השוק לא ניתן לתזמון

     

    מסקנה נוספת שאפשר להסיק ממשבר הסאב פריים, משבר הקורונה וממשברים אחרים, שידעו כלכלות העולם, הוא שהשוק לא ניתן לתזמון. אם אתם פועלים לפי תוכנית השקעות וחסכונות מסודרת, אתם לא צריכים להתרגש ממשבר כזה או אחר שפוקד את העולם. נכון, ב-2020 העולם כולו היא בחוסר ודאות מוחלטת, ולא היה ברור לאן נושבת הרוח בשוק ההון ובתחומים רבים נוספים. אבל, תקופת השיא של נגיף הקורונה הוכיחה את המסקנה, שהוכיחו משברים אחרים לפניה – אסור לקחת החלטות המבוססות על מצב אירועים רגעי.

    התחושה הזאת שאתם חייבים למכור עכשיו חלק מתיק המניות שלכם או לעבור למסלול אחר שמוריד את הסיכון, בגלל הלחץ והאווירה השלילית בשווקים, היא טעות. אתם אף פעם לא יכולים לדעת מתי יבוא תיקון, שיחזיר את ההפסדים ולפעמים עוד הרבה יותר. ותתפלאו הוא יכול לבוא הרבה יותר מוקדם ממה שאתם חושבים. את זה המציאות הוכיחה בשנים האחרונות.

    פעם אחר פעם המציאות מראה לנו, שהחלטות השקעה וחיסכון בזמני משבר לא לוקחים לפי הרגש. נכון, קשה להגיד את זה, בכל זאת כולנו בני אדם שמונעים מתחושות והרגשות, ושוק ההון ידוע כמקום שמכיל הרבה מאוד שיקולים פסיכולוגים ואמוצונאליים, אבל אם תצליחו להתעלות ולדבוק בתוכנית גם שהגשר מתחיל לרעוד, אתם תגלו שזה ישתלם לכם בעתיד. לכן טובי המומחים מציעים שגם כאשר השווקים נצבעים באדום בוהק, לא לעשות כלום. נכון מה ששמעתם, עדיף לכם להישאר איפה שאתם ולא להגיב בפאניקה לשום תרחיש.

     

    השקעת כספים היא דבר הכרחי – כספים ששוכבים בחשבון הבנק לא עובדים בשבילכם

     

    חלק מאנשי הקבע והציבור הרחב עמם אני משוחח מדי יום, מעלים בפני חששות לגבי השקעת הכספים והחסכונות שצברו. חלקם מסבירים לי שאין להם מספיק ידע להשקעות ושהם מעדיפים להימנע מלסכן את כספם. בפשטות אני מסביר להם שהיום יש גופים שהולכים איתם צעד אחרי צעד, ומלווים אותם בכל החלטת השקעה פיננסית ופנסיונית ויודעים לתפור עבורם את החליפה המתאימה ביותר, לכל המאפיינים האישיים הייחודים להם.

    מה שאני עוד אומר להם על שיש חשיבות מכרעת להפקדת הכספים שלהם, בגיל צעיר ככל האפשר, על מנת שיצברו תשואה גבוהה ככל האפשר, שתאפשר להם להגשים את כל המטרות שאי פעם חלמו. כדי להמחיש לכם את החשיבות של העניין, הכנתי עבורכם את התרחיש הבא:

    אדם צעיר בן 21, שהחל את שירות הקבע שלו או שבדיוק השתחרר לחיים האזרחיים, ומדי חודש במהלך ה-10 השנים הבאות יפריש כ-3000 ש"ח למסלול מניות בקופת גמל להשקעה שברשותו, יוכל ליהנות בתום התקופה מרווח של 212,537 ש"ח, לאחר ניכוי דמי ניהול. החישוב נעשה על פי תשואה ממוצעת ב-5 שנים האחרונות, במסלול מניות בקופת גמל להשקעה של חברת הראל, שעומדת על 9.63%, עם דמי ניהול ממוצעים בגובה 0.6%. צריך לציין, שהתשואות הגבוהות הללו לא בהכרח יחזרו גם בשנים הבאות.

    עם זאת, הנתונים הללו מציגים תשואה משתלמת, שממחישה עד כמה חשוב להפקיד את הכספים שלנו בקרנות הפנסיה ובהשקעות שונות, שיעבדו בשבילנו. כשצעירים רבים חוסכים שקל אחרי שקל כדי לקנות את האוטו או את הדירה שתמיד חלמו עליהם או כדי להקים משפחה, חסכון והשקעה מוקדמים יכולים להיות הפתרון ליוקר המחיה, שעושה רושם שהולך להישאר איתנו גם בשנים הבאות.

     

    יש ביטוח מעניקה לאנשי הקבע, המשוחררים והפורשים והציבור הרחב בכלל, את הליווי הביטוחי, הפיננסי והפנסיוני האישי, אנושי והמתקדם ביותר

    המציאות היומיומית כיום מחייבת את אנשי, משוחררי ופורשי הקבע ואת הציבור הרחב בכלל, להיות עם אצבע על הדופק, ולתכנן היטב את עתידם הכלכלי, על מנת שיוכלו לחיות ברווחה גם לאחר הפרישה מהשירות או מהעבודה או בכל סיטואציה רפואית שעלולה לבוא.

    לצורך כך, המומחים של "יש ביטוח" עומדים לרשותכם ויעניקו לכם ליווי ביטוחי, פיננסי ופנסיוני צמוד, במהלכו הם יתאימו את הביטוחים ואת אפיקי ההשקעה והחיסכון הטובים והמשתלמים ביותר עבורכם, בהתחשב במגוון רחב של פרמטרים, לרבות הסטטוס האישי, הצרכים, השאיפות, תוכנית עתידיות, רמת סיכון מתאימה, מקורות, ועוד.

     

    האמור במאמר זה אינו מהווה יעוץ ו/או שיווק פנסיוני המתחשבים בצרכי כל אדם ואינו נועד להחליפם. מוצע כי כל החלטה הנוגעת בנושאי השקעות, פנסיה ופרישה תתבצע רק אחרי ייעוץ פרטני המשקלל את כל התמונה כולה. העושים שימוש בתוכן של מאמר זה כדי לקבל החלטות פרטניות ללא ייעוץ מקצועי ובדיקה מעמיקה עושים זאת על דעתם האישית בלבד.

     

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך