יש ביטוח - סוכנות ביטוח בריאות ונסיעות לחו

השאירו פרטים

    אבחון סוכרת: מהי המחלה, ואיך מאבחנים ומונעים מראש?

    אבחון סוכרת: מהי המחלה, ואיך מאבחנים ומונעים מראש?

    בעשור האחרון, מספר חולי הסוכרת בישראל עולה בהתמדה. אם ב-2013 מספר החולים עמד על כ-467,968, ב-2018 המספרים כבר זינקו ועמדו על כ-514,731, כשנכון ל-2021 ישנם כ-548,236 חולים המאובחנים עם סוכרת בארץ, לפי משרד הבריאות.

    כאשר לפי הנתונים שהציגה פרופ' רונית אנדולט, מאגף התזונה במשרד הבריאות, לועדת הבריאות של הכנסת, אנחנו צפויים להגיע למיליון חולי סוכרת בישראל עד 2030. כשח"כ עידית סילמן יו"ר הוועדה הוסיפה שיש היום כמיליון איש במצב טרום סוכרתי מסוכן.

    כשאלו הנתונים, החלטנו להקדיש את המאמר הבא, בניסיון לסייע לכולנו להימנע מהתרחיש הבעייתי הזה, וכדי לקדם את המודעות לחשיבות של אבחון הסוכרת והיכרות עם הדרכים למניעת המחלה:

     

    אבל קודם, מהי בכלל סוכרת?

    ראשית, נאמר שסוכרת (Diabetes mellitus), מוגדרת כמחלה כרונית. כלומר נמשכת לאורך תקופת זמן ארוכה וככזו דורשת גם טיפול רפואי קבוע. מה שגורם למחלה הוא העדר היכולת של הלבלב לייצר מספיק אינסולין, הורמון שתפקידו להפחית ולאזן את רמות הגלוקוז בדם שלנו.

     

    אילו סוגי סוכרת עיקריים קיימים?

    סוכרת נעורים – המכונה גם סוכרת מסוג 1 – זוהי מחלה אוטואימונית שיכולה להופיע בכל גיל, במהלכה הגוף שלנו תוקף את התאים בלבלב אשר מייצרים אינסולין. כתוצאה מכך לא מיוצר אינסולין בדם והגלוקוז שנכנס לגופנו, כתוצאה מצריכת מאכלים ומשקאות שונים, מצטבר בדם ומביא לרמות גבוהות של סוכר. לפי ההערכות, כ-10% ממקרי הסוכרת כיום, הם מסוג זה.

    סוכרת מסוג 2 – מתרחשת כאשר התאים בגופנו מייצרים התנגדות לקבלת הסוכר מהדם אליהם, שהינו חלק מתפקידו של האינסולין. מה שיוצר לאורך הזמן רמות סוכר גבוהות בגופנו, כשבמקום להיכנס לתאי הגוף הוא נשאר בדם ומהווה סכנה בריאותית עבורנו.

    אבחון סוכרת היום נעשה באמצעות בדיקת דם פשוטה, המתבצעת לאחר צום של 8 שעות, במהלכן יש להימנע משתייה ומזון, במטרה לבחון כמה סוכר נמצא אצלכם בדם.

     

    משמעות תוצאות הבדיקה:

    עד 99 מ"ג – מצבכם תקין  

    בין 125-100 מ"ג  – אתם נמצאים במצב של טרום סוכרת

    126 מ"ג ומעלה – המשמעות שיש לכם סוכרת

     

    בדיקה נוספת: העמסת סוכר בדם לאבחון סוכרת 

    במהלך הבדיקה, שדורשת אף היא צום לפני, תדרשו לשתות נוזל המכיל גלוקוז, כשלאחר מכן יילקח לכם דם, לפעמים גם ב-3 פעימות: שעה, שעתיים ושלוש אחרי. 

    במידה ורמת הסוכר בדם, שעתיים אחרי ביצוע הבדיקה, היא עד 140 מ"ג, התוצאות תקינות

    בין 199-140 מ"ג – אתם במצב טרום סוכרתי

    מעל ל-200 מ"ג – יש לכם סוכרת

     

     

     

    איך ניתן לצמצם את הסיכון לחלות בסוכרת?

    צריך ראשית לומר שסוכרת מסוג 1 לא ניתנת למניעה. אם כי החדשות הטובות שהיא הרבה פחות שכיחה לעומת סוכרת 2, כאשר יותר מ-90% מהחולים במחלה סובלים ממנה. גם במצב של סוכרת 2, הדרך הטובה ביותר לצמצם נזקים היא שמירה על אורח חיים בריא ואבחון מקדים. הנה כמה המלצות של ארגון הבריאות העולמי שיכולים למנוע את המחלה:

    1. קיום פעילות גופנית סדירה – בשנים האחרונות, אנחנו שומעים כמעט בכל מקום על החשיבות של עשיית ספורט לשמירה על הבריאות שלנו. גם במקרה של מחלת הסוכרת ישנה חשיבות רבה לפעילות גופנית רציפה, שיכולה להפחית את הסיכון להתפרצותה.
    2. מניעה מעישון – כשיש כל כך הרבה חומרים מזהמים ומסוכנים לבריאותנו הנמצאים בסיגריות, שיכולים להקשות על הגוף שלנו לפרק את הסוכר בדם, רצוי להימנע מההרגל הבעייתי, שעלול להגביר את סיכוי התחלואה.
    3. אכילה בריאה עם תזונה מגוונות – חשוב מאוד עבור כל אחד ואחת להקפיד על אורח חיים בריא, שכולל תזונה מאוזנת ומניעה ממאכלים עתירי שומן, סוכר וגם ממשקאות אלכוהולים. במקרה ואתם סובלים מסוכרת או נמצאים במצב טרום סוכרתי או בקבוצת סיכון, מומלץ להתייעץ עם דיאטן או דיאטנית שיסייעו לכם, להתאים את התפריט למאפיינים שלכם. חשוב לדעת שסוכר נמצא במאכלים רבים, גם מבלי שידעתם זאת, ולכן חשוב לפנות לגורם מקצוע.

     

    במאמר הזה, בחרנו להתמקד בדרכים לאבחון מחלת הסוכרת וכיצד ניתן למנוע את המחלה עוד לפני התפרצותה. כשאחד הגורמים החשובים ביותר למניעת המחלה הוא קיום בדיקות דם סדירות, שיכולות לסייע באבחון מקדים של סוכרת או של מצב טרום סוכרתי, וקבלת הטיפול והייעוץ הרפואי בשלבים מוקדמים יותר, לצמצום הנזקים הבריאותיים שהמחלה עלולה להביא איתה. 

    חשוב לנו להדגיש שבכל מקרה מומלץ להתייעץ גם גורמי רפואה, דיאטניות וגורמי מקצוע אחרים, שיכולים לתת לכם מידע מדויק על המחלה, האבחון והסיכונים השונים.

     

    סוכרת

     

    יש ביטוח עם כתב שירות סוכרת חדשני הכולל את הטיפולים המתקדמים ביותר 

    כדי לסייע לחולי הסוכרת הרבים לאבחון המחלה, לקבלת ייעוץ רפואי, תזונתי, והטיפולים הרפואיים הטובים ביותר, החלטנו ב-יש ביטוח להשיק כתב שירות סוכרת חדשני ומקיף, הכולל:

    • ייעוץ עם הרופאים המומחים הטובים ביותר
    • מפגשים עם דיאטניות מקצועיות, המתמחות בסוכרת, שיתאימו בדיוק עבורכם תפריט תזונתי מדויק, לצמצום הסכנות הבריאותיות.
    • וכן, את הטיפולים החדשנים ביותר הקיימים היום, ביניהם:
      • אולטרסאונד מיוחד ובעל פטנט בינלאומי המסייע לריפוי כאבים הנובעים מנוירופתיה ופצעים כרוניים
      • חליפת עיסוי מתקדמת המבצעת עיסוי לימפטי מקיף, המשקם את בלוטות הלימפה ומאפשרת ניקוז מתקדם
      • טיפול באוזון – המשפר את חילוף החומרים ותפקוד התאים ומייעל משמעותית טיפול בפצעים מזוהמים קשים לריפוי
      • טיפול ביולוגי חדשני לטיפול בפצעים כרוניים ללא תופעות לוואי או אלרגיות
      • טכניקת עיסוי לימפטית ייחודית לשיפור ניקוז והמרצת פעילות מערכת הלימפה

     

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך