יש ביטוח - סוכנות ביטוח בריאות ונסיעות לחו

השאירו פרטים

    כך הצליחו חברות ביטוחי הבריאות הפרטיים לקצר את זמני ההמתנה להשתלות איברים

    כך הצליחו חברות ביטוחי הבריאות הפרטיים לקצר את זמני ההמתנה להשתלות איברים

    ב-2021, מערכת הבריאות בישראל שברה שיא, כשביצעה לא פחות מ-647 ניתוחי השתלות איברים. בשנים האחרונות, אפשר לראות מצד אחד שיפור משמעותי בטכנולוגיה ובחידושים הרפואיים, שמאפשרים להגדיל את סיכויי התאמת וקליטת האיברים והיענות שהולכת וגדלה לתרומה, מצד שני יש גם גידול בביקוש לתרומת איברים, כשלפי משרד הבריאות, נכון לינואר 2022, לא פחות מ- 1299 אנשים, ממתינים להשתלות איברים.

    ב-2022, ישראל עדיין נמצאת הרחק מאחור ובפיגור משאר העולם המערבי בתרומת איברים, כשבנתיים מספר לא קטן של מטופלים נפטרים מדי שנה, בזמן שהם מחכים לתרומה. תחום השתלות האיברים בישראל, עדיין נמצא במקום בעייתי ומאתגר כשלפעמים שיקולים דתיים ותרבותיים שונים, מביאים משפחות רבות לסרב לתרומת האיברים של יקריהם שהלכו לעולמם, לעיתים על אף שחתמו על כרטיס "אדי".

    בניגוד לישראל, מדינות רבות בעולם עברו בשנים האחרונות למודל תרומת איברים, שמכונה "הנחת הסכמה", לפיו כל עוד הנפטר לא ציין במפורש לפני מותו, שהוא לא מעוניין לתרום את איבריו, ההנחה שהוא מסכים לתרומה. למודל הזה חברות מספר לא מועט של מדינות בעולם, ביניהן: בריטניה, ספרד, יוון, פורטוגל, הולנד, יוון, אוסטריה ועוד, כשרק בחודש מאי האחרון, גם שוויץ הצטרפה לאותן מדינות. עם זאת, אם המשפחה מביעה התנגדות לתרומה, כי לדעתה הנפטר לא היה מסכים לה, ההשתלה לא תבוצע.

    ארגון הבריאות העולמי: "ישראל ניצבת במקום הראשון מבין מדינות העולם בתרומת כליות מאדם חי, אבל בתחתית הרשימה בתרומת כליות מנפטרים"

    ישראל היא מדינה מאוד שמרנית בכל הנוגע לתרומת איברים מנפטרים, וספק אם בעתיד הנראה לעין, יחוקק חוק שיהפוך את תרומת האיברים לברירת מחדל, כמו שראינו במדינות מערביות אחרות או חוק שיאפשר ניתוק חולים סופניים מהמכשירים, שיקדם את תרומת האיברים.

    את הפערים הבאמת יוצאי דופן בין תרומת האיברים של אדם מת בישראל לבין תרומת איברים מאדם חי, ניתן לראות בדו"ח של ארגון הבריאות העולמי לשנת 2021. לפיו בכל הנוגע לתרומת איברים מן החי, ישראל ניצבת במקום הראשון מבין מדינות העולם עם 37 תרומות כליות לכל מיליון איש, כשמאחוריה ניצבות ערב הסעודית והולנד עם 27 ו-26 תרומות לכל מיליון נפש, וארה"ב עם 18 תרומות. מצד שני, בכל הנוגע לתרומות כליות מנפטרים, ישראל משתרכת הרבה מאחור ובסוף רשימת מדינות העולם, עם 11 תרומות בלבד לכל מיליון איש, כשאצל השיאניות ארה"ב ופורטוגל בוצעו 42 ו-41 תרומות לכל מיליון איש.

    הפתרון: ביטוחי הבריאות הפרטיים מעניקים כיסוי מקיף וגבוה להשתלות איברים

    כל עוד תרומת איברים מנפטרים, עדיין נעשית במספרים נמוכים משמעותית מהעולם, מטופלים צריכים למצוא פתרונות במקומות אחרים. תהליכים תרבותיים וחברתיים המתרחשים בחברה הישראלית, שמביאים לפתיחות בנושא, לוקחים זמן, ולצערנו, לחלק מהמטופלים אין את הפריבילגיה לחכות.

    לתוך הוואקום הזה, נכנסו חברות רבות מתחום ביטוחי הבריאות הפרטי, המאפשרות לאנשי הקבע, המשוחררים והפורשים ולציבור הרחב, במחירים שווים לכל כיס, לקצר את זמני ההמתנה להשתלות ולהציל את חייהם של רבים.

    כחלק מהכיסוי שמעניקות חברות הביטוח, נכללות הוצאות הטיסה לחו"ל ושהייה, רופא מלווה, הוצאות השכר של הרופאים ושאר הצוות הרפואי המקומי, כל הבדיקות, האבחונים והטיפולים הרפואיים, הכרוכים בהליך, וכן גמלת החלמה על פי תנאי הפוליסה.

    ישנן גם חברות ביטוח המעניקות היום כיסוי ביטוחי מ-ל-א להשתלה בארץ ובחו"ל אצל נותני שירות שבהסכם או עד לתקרת שיפוי שמגיעה גם עד 4 מיליון ש"ח ויותר, אצל נותני שירות שלא בהסכם. כולל קצבה חודשית על סך אלפי שקלים, לתקופה מוגדרת, בד"כ עד שנתיים, עקב השתלות לב, ריאה, כליה כבד, לבלב, מח עצם למשל.

    חלק מחברות הביטוח נוהגות לשלם את כל ההוצאות שקשורות בהשתלה באופן ישיר לגופים הרפואיים השונים ובכך לחסוך טרטור, התעסקות בבירוקרטיה ובזבוז זמן ומשאבים למטופלים. ובחלק מהמקרים חברות הביטוח משפות את המבוטחים רק בדיעבד, כנגד קבלות שהם מציגים להם, מה שהופך את ההליך לבעייתי, שכן עד אז המטופלים צריכים לממן את כל ההליך שעלותו נאמדת לפעמים במילוני שקלים, מכיסם הפרטי, עד קבלת ההחזר.

    יש ביטוח מעניקה לכם, באמצעות הראל, את הכיסוי להשתלות בארץ ובחו"ל מהגבוהים והרחבים שקיימים, בעלות שווה לכל כיס

    בשנים האחרונות, חלה התפתחות ניכרת בתחום ביטוחי הבריאות בישראל. אחת החברות המרכזיות שמובילות את "מהפכת הבריאות" בענף, שמאפשרת להנגיש לכל איש ואשת קבע בעבר ובהווה ולציבור הרחב בכלל, ביטוחי בריאות רחבים ומקיפים מאוד, מותאמים אישית ובעלות שווה לכל כיס היא – "יש ביטוח".

    בניגוד לעבר, ביטוח בריאות פרטי וכיסוי השתלות איברים בפרט, מזמן כבר לא שייכים לבני המעמד הגבוה בלבד. יש ביטוח בשיתוף עם "הראל" אחת מחברות הביטוח הגדולות והמובילות בישראל, החליטו לתת מענה למצב הבעייתי של השתלות האיברים בישראל, ויחד הן מאפשרות למובטחים רבים לקצר תורים להשתלות בישראל ובחו"ל ולזכות לחיים ארוכים ובריאים יותר, כשהן משלמות לגופים הרפואיים באופן ישיר על הליך ההשתלה וחוסכים למטופלים הרבה זמן ומשאבים, ומאפשרים להם להיות בראש שקט לקראת ההליך החשוב.

    מלבד כיסוי השתלות האיברים, המומחים של "יש ביטוח" עומדים לצד אנשי, משוחררי ופורשי הקבע והציבור הרחב, ומעניקים להם ליווי ביטוחי, פיננסי ופנסיוני צמוד, במסגרתו הם מתאימים לכם את הביטוחים ואת אפיקי ההשקעה והחיסכון הטובים והמשתלמים ביותר, תוך מתן דגש על מגוון רחב של אספקטים, ביניהם: סטטוס אישי, שאיפות, צרכים, תוכנית עתידיות, רמת סיכון מתאימה, מקורות, ועוד.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך