יש ביטוח - סוכנות ביטוח בריאות ונסיעות לחו

השאירו פרטים

    איך הצלחנו לתאם למבוטח, שחיכה שנה וחצי, תור לאורתופד מומחה אגן תוך מספר ימים בודדים

    איך הצלחנו לתאם למבוטח, שחיכה שנה וחצי, תור לאורתופד מומחה אגן תוך מספר ימים בודדים

     

    אחת החולשות המוכרות ביותר של מערכת הבריאות הציבורית בישראל, היא זמני ההמתנה הארוכים שנאלצים מטופלים רבים להמתין עבור תורים לרופאים, בדיקות אבחנתיות וטיפולים רפואיים שונים.

    מנתונים שפרסם משרד הבריאות בנוגע לזמני ההמתנה ברבעון הרביעי של 2019, עולה כי ההמתנה הממוצעת לרופא אורתופד עמדה על כ-19.8 ימים. באזור ירושלים מטופלים חיכו בממוצע כ-16.1 ימים, באזור חיפה כ-19.1 ימים, באזור תל אביב 19.2 ימים, כשהשיאינית הארצית היא באר שבע, שבאזורה מטופלים חיכו לא פחות מ-46 ימים.

    גם עבור רופאים מומחים נוספים הנתונים שנאספו לא מעודדים כל כך. כשעבור רופא נשים, מטופלות נאלצו לחכות בממוצע כ-17.4 ימים, עבור רופא עיניים 18 ימים, ועבור רופא עור לא פחות מ-29.6 ימים.

    לצערי, כאחת שנמצאת בשטח לא מעט שנים, משוחחת עם מבוטחים רבים מדי יום ועושה ככל שביכולתי לקצר עבורם כמה שניתן את זמני ההמתנה לרופאים, בדיקות וטיפולים רפואיים, המצב קשה בהרבה מהנתונים שעלו פה.

    במהלך השנים נתקלתי במקרים רבים ומגוונים של מטופלים שנאלצו להמתין חודשים ואפילו שנים לתורים לרופאים בקופות החולים. רק לאחרונה הגיע אליי מבוטח שחיכה לא פחות משנה וחצי! לתור לרופא אורתופד, מומחה לאגן, עבור בעיה רפואית שהטרידה אותו תקופה ארוכה. כאשר שמעתי על המקרה, הפעלתי במיידית את סעיף הביטוח האמבולטורי בביטוח הבריאות הפרטי שברשותו, הרמתי טלפונים, הסברתי למי שצריך את המצב בו הוא נמצא ואת הדחיפות של קביעת התור, ותוך ימים ספורים בלבד הצלחנו לסדר לו תור.

    אין כמעט אדם שלא נתקל בסיטואציה בה הוא או אדם ממשפחתו היה צריך תור דחוף לרופא מומחה, וכאשר הוא התקשר ובדק מתי התור הקרוב ביותר האפשרי, הוא נחרד לגלות שהוא ייאלץ לחכות שבועות או אפילו חודשים ארוכים. המאמצים של הממשלה ושל משרד הבריאות לקצר את התורים, בין השאר בזכות רפורמת קיצור תורי ה-MRI או הזרמת תקציבים שונים עבור מטרה זו, הם מבורכים וראויים להערכה, אבל הם לא נתנו מענה לבעיה הקשה הזאת.

    צריך להבין שמטופלים משלמים מחיר בריאותי כבד מאוד בהמתנה לרופאים, בדיקות וטיפולים. כאשר ניגשתי לכתוב את המאמר, ניסיתי לחפש סטטיסטיקה שיכולה לכמת מחיר זה. לא מצאתי. אני מעריכה בהערכה גסה שמדובר בעשרות אלפי מטופלים אם לא יותר, שבריאותם התדרדרה בגלל העדר האפשרות לקבוע תור תוך תקופת זמן סבירה.

    כל עוד קופות החולים לא מספקות היום מענה מהיר מספיק, עבור מטופלים רבים כל כך, המטופלים צריכים לקחת את גורלם בידם ולהצטרף לביטוחי בריאות פרטיים שכן יספקו להם את זה.

    אני סוכנת שמשווקת ביטוחי בריאות פרטיים, ודווקא מהמקום הזה אני יכול לומר בלב שלם שאני ממליצה המלצה דומה לכל בני המשפחה והחברים הקרובים ביותר שלי. כי אני רואה כמה אנשים פונים אליי, מדי יום, כשהם במצב בריאותי לא פשוט, ובעזרת ביטוח הבריאות הפרטי שבידם, אני מצליחה לקבוע עבורם תור לפעמים גם תוך מספר ימים, אחרי שחיכו חודשים, ואני מבינה שזה צורך השעה.

    קביעת תורים מהירים היא פעולה שמסייעת לאבחנה מוקדמת, ולעתים אפילו להצלת חיים. ביטוחי הבריאות בשנים האחרונות הרחיבו את השירותים שהם מספקים והוזלו בצורה משמעותית. הם כבר לא פונים לבני המעמד הגבוהה בלבד והם לא פריבליגיה או מותרות אלא צורך בסיסי של כל אדם, שלא מעוניין לפגוע בבריאותו בגלל העומס בה נמצאת המערכת הציבורית.

    יש ביטוח מעניקה לאנשי הקבע, המשוחררים והפורשים והציבור הרחב בכלל את הליווי הביטוחי, הפיננסי והפנסיוני האישי, אנושי והמתקדם ביותר

    המציאות היומיומית כיום מחייבת את אנשי, משוחררי ופורשי הקבע ואת הציבור הרחב בכלל, להיות עם אצבע על הדופק, ולתכנן היטב את עתידם הכלכלי, על מנת שיוכלו לחיות ברווחה גם לאחר הפרישה מהשירות או מהעבודה או בכל סיטאוציה רפואית שעלולה לבוא.

    לצורך כך, המומחים של "יש ביטוח" עומדים לרשותכם ויעניקו לכם ליווי ביטוחי, פיננסי ופנסיוני צמוד, במהלכו הם יתאימו את הביטוחים ואת אפיקי ההשקעה והחסכון הטובים והמשתלמים ביותר עבורכם, בהתחשב במגוון רחב של פרמטרים, לרבות הסטטוס האישי, הצרכים, השאיפות, תוכנית עתידיות, רמת סיכון מתאימה, מקורות, ועוד.

     

     

     

     

     

     

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך