יש ביטוח - סוכנות ביטוח בריאות ונסיעות לחו

השאירו פרטים

    האם ביטוח רפואי מכסה אשפוז בית?

    האם ביטוח רפואי מכסה אשפוז בית?

    ביטוח בריאות הוא ביטוח אשר מכסה הוצאות שונות אשר קשורות לטיפול רפואי. המבוטח משלם סכום נמוך יחסית והוא מקבל תשלום עבור הוצאות רפואיות שהוא נזקק להן. ניתן לומר כי כמו בכל סוג ביטוח אחר, האדם משלם בכי להקטין את הסיכון הכלכלי שיהיה לו במידה והוא יידרש טיפול רפואי שעלותו משמעותית. המבטח בביטוח זה יכול להיות המדינה במקרה של ביטוח בריאות ממלכתי, ארגון ללא כוונות רווח כגון קופות החולים בישראל, חברה מסחרית שהיא חברת ביטוח שמנקודת המבט שלה הפרמיות של כלל המבוטחים מכסות את התשלומים עבור אותם מבוטחים שההוצאות הרפואיות שלהם גבוהות.

    איזה ביטוחי בריאות ניתן למצוא בישראל?

    ביטוחי בריאות מסוגים שונים ניתן למצוא בכל המדינות המפותחות. ביטוח בריאות ממלכתי הוא ביטוח המאורגן על ידי המדינה והוא מוצע לכל אזרחיה. הוא מהווה מרכיב חשוב בכל מדינת רווחה.

    בישראל ניתן למצוא שלוש מסגרות כיסוי בגין הוצאות בריאות:

    ביטוח בריאות ממלכתי שכאמור המדינה גובה את דמי הביטוח מתוקף החוק והכיסוי הביטוחי הוא אחיד לכלל תושבי המדינה. שירותי הבריאות המכוסים על ידי הביטוח המדובר נקראים סל הבריאות.

    שירותי בריאות נוספים הקרויים גם שב"ן, כאשר הם מוצעים על ידי קופות החולים למבוטחים השונים ומספקים כיסוי של שירותים נוספים שלא נכללים בסל הבריאות.

    וכן, פוליסות ביטוח פרטיות שמוצעות על ידי חברות הביטוח. פוליסות אלה מוצעות בנוסף או במקום השב"ן של קופות החולים. חשוב מאוד לדעת כי הביטוחים המוצעים על ידי קופות החולים והן על ידי החברות הפרטיות נקראים: ביטוחים משלימים וזאת בשל העובדה שהם משלימים את הביטוח הבסיסי שמוצע מטעם המדינה.

    אשפוז ביתי – במה מדובר?

    התנאים הקשים במחלקות הפנימיות והגריאטריות וכן במחלקות לאשפוז קשישים בבתי החולים, גורמים לכך שרעיון האשפוז הביתי הופך להיות יותר ויותר אטרקטיבי. ניתן לומר כי הרפואה הולכת כיום לכיוון של אשפוזי בית.

    האשפוז הביתי מהווה תופעה עולמית. בתחום האשפוז הביתי ניתן להבחין בין שלוש קבוצות שונות, כאשר שתיים מהן גדולות וותיקות יחסית. הקבוצה הגדולה ביותר היא טיפול בית לחולים כרוניים מוגבלים כגון: מונשמים, חולים במחלות מורכבות, קשישים, חולי אלצהיימר ונזקקי שיקום. כיום כל קופות החולים מקיימות עבור אותם חולים מערכים של מעקב בית וטיפול הכוללים ביקורי אחות, פיזיותרפיסטים ורופאים בתדירויות שונות.

    בקבוצה השנייה ניתן למצוא את מאושפזי ההוספיס הביתיים. מדובר על קטגוריה אשר הולכת וגדלה באופן הדרגתי והיא מיועדת לחולים במחלות סופניות אשר רוצים ללכת לעולמם בסביבה הביתית.

    הקבוצה השלישית היא האשפוז הביתי כתחליף לבית חולים. מדובר על חולים שמיועדים לאשפוזים קצרים של בין 3 ל5 ימים, בעיקר במחלקות פנימיות אך לא רק.

    במסגרת אשפוז ביתי אנשי הצוות הרפואי מגיעים לבית החולה באופן יומיומי וזמינים מסביב לשעון, לרבות ביקורים אינטנסיביים בהתאם לצורך. אשפוז זה כולל גם בדיקות דם, אולטרסאונד, א.ק.ג ובבית מוצבים מכשירי ניטור שונים שמטרתם היא לבדוק את מצבו של החולה בכל עת.

    כיצד אפשר להגיע לאשפוז ביתי ומי יממן את זה?

    ניתן להגיע לאשפוז ביתי על ידי הפניה של רופא המשפחה, אשר יחליט וימליץ לקופת החולים שמפעילה אשפוז ביתי שחולה מסוים יתאים לכך. ניתן לקבל אשפוז שכזה גם מחדר מיון של בתי החולים המשתתפים בפרויקט המדובר. כל אדם המעוניין באשפוז ביתי ואף מקבל הפניה לאשפוז זה חייב לבדוק מול הביטוח שהוא מבוטח בו, האם יש מימון מלא או חלקי במקרה של אשפוז מעין זה. לרוב ביטוח בריאות פרטי יממן את האשפוז המדובר, אך כאשר מדובר על ביטוח בריאות ממלכתי או בביטוח משלים של קופת החולים, לא בהכרח יהיה מימון לאשפוז בית ועל כן יש לבדוק זאת באופן מדויק מול הביטוח.

     

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך