יש ביטוח - סוכנות ביטוח בריאות ונסיעות לחו

השאירו פרטים

    איך חולים מתקבלים לביטוח נסיעות לחו"ל?

    איך חולים מתקבלים לביטוח נסיעות לחו

    אם יצא לכם לעשות פוליסת ביטוח והיו לא מעט מושגים ומונחים מקצועיים שלא ממש הבנתם את המשמעות שלהם, תנו לנו לעשות לכם קצת סדר בבלגן ולהסביר את המשמעות בצורה פשוטה ומובנת. כך תוכלו לדעת למה אתם מתחייבים ועל מה אתם חותמים, כאשר אתם מחליטים לרכוש פוליסת ביטוח.

    מהי פוליסת ביטוח?

    מדובר על חוזה שנחתם ביניכם (בעלי הפוליסה) לבין חברת הביטוח. יש מגוון פוליסות ביטוח בהן, פוליסת ביטוח חיים, ביטוח אחריות מקצועית, ביטוח לנסיעות בחו"ל, ביטוח תאונות אישיות ועוד. כל פוליסה תכלול את הפרטים האלה: סוגי הביטוחים שנרכשו על ידי בעל הפוליסה, גובה התשלומים שהוא ישלם, סכום הפיצויים שהוא יקבל, תוקף וכמובן תנאים לקיום הפוליסה.

    פוליסת ביטוח חיים

    פוליסה שמעניקה כיסוי למוטבים הרשומים בפוליסת הביטוח במקרה של מוות של המבוטח. נהוג לרכוש פוליסת ביטוח חיים כתנאי לקבלת משכנתא מהבנק, אולם יש מקרים חריגים שהבנקים מעניקים פטור מביטוח חיים.

    פוליסת ביטוח אחריות מקצועית

    פוליסה שמיועדת להגן על בעלי מקצועות חופשיים כמו, עו"ד דיני עבודה ובכלל עורכי דין בכל התחומים, רופאים פרטיים, רואי חשבון, יועצי מס, חשמלאים, טכנאים ועוד. במסגרת הפוליסה, המבוטח יקבל כיסוי במקרים של תביעות נזיקין של צד שלישי. תביעות שהוגשו עקב טעות או רשלנות מקצועית.

    פוליסת ביטוח תאונות אישיות

    פוליסה המעניקה כיסוי במקרה של פגיעה גופנית שהתרחשה בבית, ברחוב או בדרכים. במסגרת הפוליסה, יינתן מענק כספי במקרה של תאונה.

    פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל גם לחולים

    פוליסה שמעניקה כיסוי למבוטח במקרים רפואיים שקרו בחו"ל, כולל כיסוי מלא לכל שהות האשפוז בחו"ל ועלות הטיפול הרפואי. ניתן להרחיב את הפוליסה ולרכוש כיסויים נוספים כמו ביטוח נסיעות לחולים וגם כיסוי לקורונה וכיסוי לביטול נסיעה או קיצור נסיעה. אנחנו ביש ביטוח, מומחים בכל הכיסויים הנוגעים לנסיעות לחו"ל לחולים ובמקרים רבים מאפשרים לחולים במחלות כרוניות קשות לממש את השאיפה שלהם לטוס ולבלות. כך שחשוב שכל מי שמתכנן לנסוע, יפנה אלינו ביש ביטוח כדי להתייעץ.

    פרמיה

    אם נמשיך עם הדוגמה של ביטוח נסיעות לחו"ל עבור חולים, הרי שמדובר על תשלום שמשלם בעל הפוליסה על רכישת הביטוח. יש פוליסות שדורשות תשלום חד פעמי עבור תקופה מסוימת ויש כאלה שדורשות תשלום חודשי וכאשר זה נפסק, גם הפוליסה מפסיקה והתוקף שלה פג. מבחינת פרמיות, יש פרמיות משתנות ופרמיות קבועות. מה ההבדל בין השתיים? הראשונה היא בעלת שיעור משתנה מדי תקופה ואילו השנייה היא בעלת שיעור קבוע לכל אורך תקופת הביטוח.

    בנושא הפרמיה נדגיש כי היא נקבעת בהתאם לרמת הסיכון של המבוטח. ככל שרמת הסיכון לחברת הביטוח גבוהה יותר, כך הפרמיה תהיה יקרה יותר.

    סייגים

    מדובר על מקרים שפוליסת הביטוח לא תכסה. מקרים אלה מופיעים בכל סוג של פוליסת ביטוח. על כן, חשוב מאוד לקרוא בעיון את הפוליסה ולדעת על מה יש כיסוי ועל מה אין. ייתכנו מקרים של החרגות שונות של המבוטח ובדרך כלל החרגות יהיו קשורות לבעיות עליהן הצהיר המבוטח, כלומר סיכונים שכבר התממשו ולכן במרבית המקרים חברת הביטוח לא תוכל לבטח אותו מפניהם.

    תקופת אכשרה

    כאשר בעל הפוליסה החל לשלם את דמי הפרמיה ועד שהביטוח נכנס לתוקפו, יש תקופה שנקראת תקופת אכשרה. היא נמשכת חודשיים או שלושה חודשים ובמסגרת התקופה הזו, חברת הביטוח לא תשלם פיצויים או שיפויים עבור אירועים שיהיו בתקופה הזו. ככה שבמידה וקורה משהו, בעל הפוליסה לא יכול לבוא בטענות לחברת הביטוח.

    תקופת המתנה

    כשמה כן היא. נניח וקורה אירוע ביטוחי, בעל הפוליסה יישא בעלויות על חשבונו וזאת עד שיקבל פיצוי מחברת הביטוח. שימו לב לגבי משך תקופת ההמתנה. הנתון הזה צריך להיות מפורט בפוליסת הביטוח.

    השתתפות עצמית

    נניח שקרה נזק כלשהו ויש ביטוח, אז הביטוח לא יישא בכל התשלום אלא תהיה השתתפות עצמית של בעל הפוליסה. יש לבדוק מהו גובה ההשתתפות העצמית, שכן לכל סוג של פוליסת ביטוח יש נתון אחר. אגב, קחו בחשבון שככל שסכום ההשתתפות העצמית יהיה גבוה יותר, כך גם הפרמיה של הביטוח תהיה זולה יותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך