יש ביטוח - סוכנות ביטוח בריאות ונסיעות לחו

השאירו פרטים

    פיזיותרפיה: אחת השיטות האפקטיביות לטיפול ולמניעת פציעות ומחלות

    פיזיותרפיה: אחת השיטות האפקטיביות לטיפול ולמניעת פציעות ומחלות

    פיזיותרפיה היא אחד הטיפולים הפופולרים והטובים ביותר כיום, לשיפור יכולת התנועה והתפקוד הגופני של מטופלים, עבור מגוון רב של פציעות, מחלות או מצבים רפואיים אחרים, עבור כל סוגי האוכלוסיה, בכל הגילאים. 

    מקצוע הפיזיותרפיה עבר התפתחות מרשימה במהלך השנים. וכיום הוא יודע לתת מענה למגוון רחב של סיטאוציות רפואיות, ולסייע לרבים להשתקם, למנוע פציעות מספורטאים מבעוד מועד, ולאפשר לאוכלוסיות עם מוגבלות לתפקד ולהתנייד באופן עצמאי, עד כמה שאפשר. לאילו מצבים רפואים הטיפולים הפיזיותרפיים יודעים לתת מענה? ומהם החידושים האחרונים בתחום?

    מהי פיזיותרפיה?

    פיזיותרפיה היא מקצוע בריאות פרא רפואי, מבוסס מדעית, שכולל מגוון רחב של גישות ושיטות שנועדו לאבחן, למנוע ולטפל בקשיים במערכת התנועה, בשיפור היכולת התפקודית ובטיפול במצבים המשפיעים על מערכת עצב-שריר-שלד במגוון רחב של תחומים, לרבות: טיפול נשימתי, טיפול ושיקום אורתופדי, טיפול ביציבה, טיפול על רקע מצב נוירולוגי, טיפול ומניעת פגיעות ספורט, טיפול שיקום לאחר קטיעות גפיים ועוד.

    לאילו מצבים רפואיים הפיזיותרפיה נותנת מענה?

    בשנים האחרונות, הטיפולים הפיזיותרפיים יודעים לתת מענה כמעט לכל חלקי האוכלוסייה, בכל הגילאים, עבור מצבים רפואים שונים ומגוונים, ביניהם:

    אורתופדיה: שברים בגוף, פריצות דיסק, קטיעות גפיים, כאבי גב, מפרקים, ברכיים, בעיות יציבה ועוד.

    טיפול ושיקום נשימתי: מחלות ריאה חסימתיות כרוניות (COPD), חולי סיסיטיק פיברוזיס (CF), חולי אסטמה, אנשים הלוקים במחלות שריר או עצב הפוגעות בשרירי הנשימה ועוד, קשיי נשימה לאחר ניתוחים והרדמה ועוד.

    נוירולוגיה: שבץ מוחי, מחלות או פגיעות במערכת העצבים, ALS, פרקינסון, טרשת נפוצה ועוד.

    טיפולים בגיל המבוגר: במסגרות השיקום, באשפוז ממושך, לרבות, הערכה גופנית ותפקודית, התאמת תכנית טיפול, קידום יכולות תפקודיות כגון: שווי משקל, יציבה וניידות,הדרכה למניעת נפילות ועוד.

    טיפולים לילדים: בעיות התפתחות, עבור ילדים בספקטרום האוטיסטי, ילדים בעלי צרכים מיוחדים, אלו שסובלים מבעיות יציבה או פציעות ספורט ועוד.

    חולים במחלות ממושכות כרוניות: בין היתר, עבור סוכרת, השמנת יתר, חולים אונקולוגייים, שכוללים, מניעה, טיפול והדרכת פעילות גופנית מותאמת. 

    דרכי הטיפול הפיזיותרפיים

    טיפולי הפיזיותרפיה כוללים שורה ארוכה של שיטות טיפול מתקדמות, שנועדו לתת מענה למגוון הרב של מצבים רפואיים שונים, בינהן: עיסוי ומתיחות, מניפולציות, כדורים, משקולות, לוחות שיווי משקל, דיקור יבש, גירוי חשמלי, אולטרסאונד, משקפי VR,  קינזיו טייפינג (רצועות להגברת זרם הדם), ועוד.

    הפיזיותרפיסט צריך להכיר באופן מדויק את האנטומיה של גוף האדם, אך במקביל להיות מודע לתפקודו הנפשי של המטופל

    מיומנויות הטיפול של הפיזיותרפיסט מגוונות וכוללות, בין היתר, טכניקות טיפוליות ידניות, תרגילים רפואיים, שימוש במכשירים טכנולוגיים מגוונים, והתאמת הסביבה לתפקודו של האדם. יש להבין כי הפיזיותרפיסט צריך להכיר באופן מדויק את האנטומיה של גוף האדם, אך במקביל להיות מודע לתפקודו הנפשי של המטופל, על מנת להתאים לו את הטיפול בצורה המטיבית. לא מעט מטופלים, מגיעים לפיזיותרפיסט, כאשר הם נמצאים במצב נפשי לא פשוט, לאחר פציעה או מחלה. על הפיזיותרפיסט, להעניק טיפול שמתחשב בכך, ולהצליח לגרום למטופל לשתף פעולה באופן מלא, ולהיות במלוא המוטיבציה על מנת להביא להצלחת הטיפול.

    יש ביטוח מעניקה למבוטחיה גישה למכוני הפיזיותרפיה המקצועיים והמתקדמים ביותר

    אנשים רבים עדים כיום ליכולות המתקדמות של טיפולי הפיזיותרפיה השונים והמגוונים, שניתנים ע"י מכוני הפיזיותרפיה השונים, למגוון רחב של פציעות, מחלות ולמצבים רפואיים אחרים, וליכולת שלהם לשקם ולאפשר חיים עצמאיים עם תפקוד כמעט מלא. אחת מחברות הביטוח המובילות בישראל, אשר עובדת עם המכונים, בתי וקופות החולים המקצועים והמתקדמים ביותר היא יש ביטוח, שמאפשרת למבוטחייה ליהנות מטיפולי פיזיותרפיה שונים למגוון רחב מאוד של מצבים רפואים קלים וסבוכים כאחד.

     

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך