יש ביטוח - סוכנות ביטוח בריאות ונסיעות לחו

השאירו פרטים

    המליצו לכם על דיקור סיני? הטיפול כלול במסגרת ביטוח הבריאות שלכם.

    המליצו לכם על דיקור סיני? הטיפול כלול במסגרת ביטוח הבריאות שלכם.

    הדיקור הסיני הוא אחד הטיפולים הפופולרים ביותר כנגד כאבים כרונים ומגוון רחב של מחלות וסיטאוציות רפואיות. אם רוצים להתחקות אחר ההיסטוריה של הטיפול, צריך לחזור יותר מ-3000 שנה לאחור, לסין העתיקה כמובן, שם בערך בשנת 200 לפני הספירה, הופך טיפול רפואי אחד, שעל פניו נראה מוזר, שכולל דקירה של הגוף עם מחטים רבות, לטיפול פופולרי, שמסייע למטופלים רבים להתגבר על כאבים ומחלות שונות.

    למרות שלא מעט מומחים מעלים ספק באשר ליעילותה של שיטת הדיקור ושל הרפואה הסינית בכלל, בשנים האחרונות, היא זוכה בשנים האחרונות לעדנה וצוברת יותר ויותר תאוצה בקרב האוכלוסיה המערבית בעולם, וגופים רבים מתחום הבריאות כולל כאלו בישראל, משלבים אותן במסגרת כיסויי הבריאות שמעניקים ללקחותיהם. 

     

    מהו דיקור סיני ומהו העקרון שעליו מבוסס?

    לפי הרפואה הסינית, בגופנו זורמת אנרגיה המכונה צ'י בין ערוצים קבועים בגוף הנקראים מרדיאנים. לפי הרפואה הסינית כאבים ומחלות נגרמים עקב הפרעה בזרימת האנרגיה בגוף, שמשבשת את האיזון והסנכרון בין זרימת האנרגיה לאיברים בגוף. במהלך הדיקור הסיני, נפרשות מחטים דקות על פני מספר נקודות בגוף, לאורך המרדיאנים, המסייעות להחזיר את זרימת האנרגיה ולהבריא את המטופל. המחטים הינן סטרליות, חד פעמיות אשר לא גורמות לכאב למטופל.

     

    לאילו מצבים רפואים מסייע הדיקור הסיני?

     הדיקור מסייע למגוון רחב של בעיות וסיטאוציות רפואיות, החל מכאבי גב, ראש, צוואר, חרדות, מתחים, בעיות שינה, בעיות פריון, לחץ דם גבוהה, אלרגיות, אסטמה ועוד.

     

    מה כולל הטיפול?

    כאשר מטופל מגיע לקליניקה בו מבוצע הטיפול, הוא תחילה יתושאל לגבי ההרגלים והשגרה היומיומית שלו, לרבות תזונה, פעילות גופנית, היסטוריה רפואית, ייתכן והמטפל ייבחן את יציבותו ואף יבצע לו בדיקת דופק, במטרה להבין מה גרם לו לחוסר איזון. הטיפול לרוב ייארך עד כ-30 דקות בהם המטופל יישכב על מיטת הטיפולים ויפרשו על פני אזורים שונים בגופו המחטים.

     

    האם קיימים סיכונים בטיפול?

    הדיקור הסיני, לרוב, נחשב לטיפול עם סיכונים מעטים מאוד, ונדירים מאוד המקרים בהם נגרם נזק או שנרשמו תופעות לוואי משמעותיות למטופל עקב הכנסת המחטים או הטיפול עצמו, מלבד אדמומיות או כאב קל.

     

    למי מתאים הטיפול?

    הדיקור הסיני מתאים לכל הגילאים ולאוכלוסיות רבות הסובלות מכאבים. לילדים בגילאים נמוכים, קיימת אף אופציה לבצעו ללא מחטים.

     

    מה סיכויי ההצלחה של הטיפול?

    יש לציין, כי הדיקור הסיני לא עובד אצל כל המטופלים, וסיכויי הצלחה שלו הם גם נגזרת של הבעיה הרפואית בה הוא נועד לטפל. ככל ומדובר בבעיה מורכבת ורבת שנים, סיכויי ההצלחה יהיו פחותים יותר.  מצד שני, ייתכן ועובדה זו נכונה גם לגבי היעילות של טיפולים רפואים אחרים.

     

    כמה מפגשים אצטרך כדי להרגיש בשינויי?

    הטיפול באמצעות הדיקור נמשך בדרך כלל על פני בין 12-5 מפגשים, כאשר המטפל והמטופל ירצו להיות עדים במהלך הדרך לשיפור במצבו הבריאותי של המטופל, שיהווה תמריץ להמשיך בטיפולים.

     

    יש ביטוח מספקת את הדיקור הסיני ועוד מגוון רחב של טיפולים ובדיקות מובילות ומתקדמות

    הדיקור הסיני הוא טיפול שמסייע ללא מעט אנשים בעולם להירפא מכאבים ומסיטאוציות רפואיות שונות. למרות שעבור לא כולם הוא משיג תוצאות, אם אתם סובלים מכאבי גב או ראש כרוניים למשל או מבעיות רפואיות אחרות, ייתכן שכדאי לכם להתייעץ עם גורם מוסמך, שיפנה אתכם למטפל באמצעות שיטה זו.

     ארגונים רבים בתחום הבריאות בישראל, אימצו לחיקם את שיטת הדיקור, ומספקות למטופליהם טיפול זה בשלל מכונים, קליניקות ובתי חולים ברחבי הארץ. אחת מחברות הביטוח הפרטי המובילות בישראל, יש ביטוח, מספקת אף היא את הדיקור הפופולרי, למטפולייה הרבים , במסגרת כתב השירות לרפואה משלימה, יחד עם בדיקות, טיפולים ואביזרים רפואיים מתקדמים ומקצועיים, על מנת לספק ללקחותיה את השירות הרפואי הטוב ביותר.

     

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך