יש ביטוח - סוכנות ביטוח בריאות ונסיעות לחו

השאירו פרטים

    האם ניתוח להחלפת מפרק הירך מכוסה בביטוח בריאות פרטי?

    האם ניתוח להחלפת מפרק הירך מכוסה בביטוח בריאות פרטי?

    מפרק הירך מהווה את נקודת החיבור בין הגפה התחתונה לשלד הגוף המרכזי. מפרק זה נושא משקל משמעותי והוא בנוי כמבנה מכתש ועלי. חשוב לדעת כי מפרק הברך והירך עלולים להיפגע ממגוון רחב של מצבים אשר גורמים לשחיקה ולהרס של המפרק ועימם לכאבים והגבלות תנועה וכן תפקוד קשות. חשוב מאוד לדעת כי ניתוחי החלפת מפרקים הפכו בשנים האחרונות לניתוחים שכיחים ונפיצים מאוד וכיום בישראל מבוצעים למעלה מ6000 ניתוחים שכאלה בשנה. רוב האנשים אשר נזקקים לניתוח מעין זה הם חולים מבוגרים, אולם ישנם גם חולים צעירים הסובלים ממצבי הרס המפרקים.

    מהם הגורמים לפגיעה במפרק?

    ישנם כמה גורמים לפגיעה במפרק:

    ראשית כל אוסטאוארטריאיס – מדובר על מחלת מפרקים ניוונית אשר מאופיינת בשחיקת הסחוס המצוי בתוך המפרק וביצירה של עצם חדשה מסביב של המפרק הנגוע. כאשר הסחוס נשחק העצמות מתחככות זו בזו והדבר גורם לכאב.

    גורם נוסף הוא שבירה ופריקות של המפרק

    עוד גורם הוא דלקת מפרקים

    אבחון של בעיה במפרק הירך

    לא מעט אנשים אשר מגיעים לרופא עם תלונות על כאב מחמיר בהליכה, ייבדקו בשלב הראשון באופן גופני על ידי הרופא. לעיתים הוא יציע להם טיפולים הכוללים פיזיותרפיה, משככי כאבים ועוד. אולם, אם הטיפולים המדוברים לא יעזרו לאדם והוא ישוב לרופא עם אותן התלונות, הרי שהוא יפנה אותו לצילום רנטגן. בצילום המדובר ניתן לראות את הבעיה במפרק הירך אשר דורשת את החלפתו.

    כיצד מטפלים בבעיה במפרק הברך?

    הטיפול בבעיות במפרק הברך ינוע בין טיפול שמרני לבין טיפול לא ניתוחי. טיפול לא ניתוחי יטופל באמצעים פשוטים לרבות: מקל הליכה ותרופות שנוגדות כאב. טיפול ניתוחי הוא למעשה ניתוח להחלפת מפרק  הירך. הניתוח מתבצע בהרדמה כללית או אזורית והוא נמשך כשעה עד שעתיים. במהלך הניתוח מחליפים את חלקי המפרק השחוקים במשתלים מלאכותיים אשר עשויים פלסטיק נוקשה, מתכת או קרמיקה מהצד של האגן ואת ראש הירך מחליפים בראש אשר עשוי מקרמיקה או מתכת. סוג המשתל יקבע בהתאם למצב הרפואי של האדם, הגיל שלו, מצב העצם שלו, הרמה התפקודית שלו ועוד. לרוב המטופל יתחיל ללכת יום למחרת הניתוח והוא יחזור לבית שלו או לשיקום לצורך המשך החלמה לאחר כשבוע. ההחלמה תמשך בין 4 ל6 שבועות שאחריה ישוב המטופל לתפקוד רגיל ומלא.

    חשוב לדעת כי ניתוח החלפת מפרק הירך הוא אחד הטיפולים המוצלחים ביותר לצורך שיפור איכות החיים של המטופלים ואחוזי ההצלחה של הניתוח המדובר גבוהים ועומדים מעל 95 אחוזים לניתוח ראשון ו90 אחוזים לא יזקקו לניתוח נוסף.

    האם הניתוח המדובר יכול להשתלב בביטוח הבריאות הפרטי?

    לא מעט אנשים אשר צריכים לעבור ניתוח החלפת מפרק ירך אינם מעוניינים להתנתח ברפואה ציבורית על ידי מנתח שיבחרו עבורם, אלא, הם מעוניינים לבחור בעצמם מומחה ברכיים מומלץ שיספק להם שקט נפשי וינתח אותם על מנת להגדיל את אחוזי ההצלחה של הניתוח ולהרגיש שהם בטוחים במהלך הניתוח. לכן, חשוב מאוד לדעת כי ניתוח החלפת מפרק ירך מכוסה במלואו תחת פרק הניתוחים ועליכם לבדוק את תנאי הפוליסה של כל חברת ביטוח על מנת להבין מה עליכם לעשות בכדי לקבל את הזכאות לעבור את הניתוח המדובר באופן פרטי.

     

     

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך