יש ביטוח - סוכנות ביטוח בריאות ונסיעות לחו

השאירו פרטים

    היתרונות של גמל להשקעה לאנשי הקבע: נזילות, גמישות והטבות מס

    היתרונות של גמל להשקעה לאנשי הקבע: נזילות, גמישות והטבות מס

    אחת הסוגיות החשובות ביותר עבור כל איש קבע הוא תכנון פיננסי בצורה חכמה ליום שאחרי פרישתו מהשירות. במציאות הכלכלית של היום, בה יוקר המחייה והצרכים שלנו רק עולים ועולים, תכנון פיננסי הוא כבר לא עניין של מותרות אלא בגדר חובה, על מנת להבטיח את עתידנו ועתיד משפחתנו. לכן, קיימת חשיבות גדולה לנקיטת צעדים מראש, שיאפשרו להתנהל בצורה שתמקסם את החסכונות שלכם – אנשי הקבע.

    ניתן לעשות זאת באמצעות מגוון מכשירים לחסכון פיננסי, אשר מאפשרים לכסף שלכם לעבוד בשבילכם וחלקם אף כוללים הטבות מס משמעותיות.

    אחד המכשירים הפיננסים הבולטים בשנים האחרונות, שמאפשר גמישות, נזילות והטבת מס משמעותית בעת הפרישה, היא קופת הגמל להשקעה.

    מהי קופת גמל להשקעה?

    קופת גמל להשקעה היא מכשיר פיננסי המאפשר לאנשי הקבע ולבני משפחתם להפקיד עד כ-70,913 ש"ח כל שנה קלנדרית פר אדם, וליהנות מנזילות ומאפשרות למשיכה בכל עת, בכפוף לתשלום מס רווח הון של 25% על הרווחים. במידה ותמשכו את הכספים בצורת קצבה חודשית, לאחר גיל הפרישה, תהיו פטורים מתשלום מס זה. קיימת אפשרות להפקיד את תקרת הסכום המותרת בשנה, גם עבור בן או בת הזוג או כל אחד מהילדים וכך להגדיל את הסכום המושקע.

    מהם יתרונותיה?

    אפשרות למשיכת הכספים, לאחר הפרישה, בצורת קצבה חודשית, ללא תשלום מס

    נזילות מלאה המאפשרת משיכת החיסכון בכל עת

    מעבר גמיש בין מסלולי השקעה, גופי ניהול, בתי השקעות וחברות הביטוח, ללא תשלום מס או עמלה

    קופת גמל להשקעה כוללת דמי ניהול אטרקטיביים ללא עמלות מכירה, קניה ודמי משמרת

    השקעה בשוק ההון, שמעניקה היסטורית, לאורך זמן, תשואות גבוהות באופן משמעותי, מהריביות של הבנקים. בחירת מסלול ההשקעה נתון לבחירתכם וקיימת אפשרות לבחור במסלול סולידי כללי, שכולל השקעה באג"ח למשל, או  לבחור במסלול מניות, שמטבע הדברים מסוכן יותר

    דחיית מס – המס ישולם בזמן הפדיון, והרווחים ממשיכים להיות מושקעים במסלולי ההשקעה השונים, ללא תשלום מס

    דמי ניהול אחידים ואטרקטיבים לאורך כל התקופה וללא עמלות מכירה, קניה, דמי משמרת וכו'

     

    קופת גמל להשקעה – חסכון משתלם הרבה יותר לעומת תוכנית החסכון בבנק

    לצורך המחשת ההבדלים בין אפשרויות החסכון השונות, שקיימות כיום עבור אנשי הקבע, ניקח לדוגמא איש או אשת קבע שהפקידו כ-400,000 ש"ח ב-3 מכשירי חסכון: פיקדון בנקאי צמוד מדד, קופת גמל להשקעה ופוליסת חסכון.  

    בטבלה שנמצאת בתחתית העמוד, ניתן לראות בבירור יותר את היתרונות של קופת גמל זו לעומת הפיקדון הבנקאי: קופת הגמל תניב תשואה גבוהה יותר ותכיל הטבת מס משמעותית אם משכתם את הכספים לאחר גיל הפרישה. אמנם לא קיימים דמי ניהול בפקדון הבנקאי, אך מדובר בדבר הבטל בשישים לעומת היתרונות שמנינו מקודם.

    כמו כן, הטבלה משווה בין שני המכשירים הללו לבין פוליסת חסכון:

    ניתן לראות שגם פוליסת החסכון מניבה תשואה ממוצעת של 4%, אך קיימים עבורה שני חסרונות בולטים לעומת קופת גמל להשקעה, דמי ניהול גבוהים יותר, ומס רווח הון על הרווחים גם אם משכתם את הכסף לאחר הפרישה בצורת קצבה חודשית.

    יש ביטוח מעניקה לאנשי הקבע יעוץ עבור תכנון והקמה של מכשירי חסכון באופן שמותאם אישית לצרכיהם

    קופת הגמל להשקעה היא מכשיר חסכון, שזוכה בשנים האחרונות לפופולריות וביקוש רב בגלל שלל היתרונות שמנינו במאמר זה. קופת גמל זו מציעה גמישות, נזילות, והטבות מס, מאפשרת  לאנשי ונשות הקבע, לתכנן היטב את כספי החסכון שלהם ליום שאחרי הפרישה, להשקיע את כספם באפיק השקעה משתלם וכדאי, ולהיות בראש שקט יותר בנוגע לעתידם.

    החשיבות של בחירת קופת גמל, מסלול השקעה, והקצאת כספים נכונה שתתאים לצרכים של אנשי הקבע היא קריטית וחשובה ביותר. לצורך כך המומחים של יש ביטוח, אחת מסוכניות הביטוח והפיננסים, המובילות בישראל, מעניקים יעוץ בתכנון והקמה של מכשירי חסכון פנסיונים עבור אנשי ונשות הקבע, באופן שמותאם אישית לצרכיהם ומתחשב גם בתרחישים עתידיים ואף כולל יעוץ מס.

    האמור במאמר זה אינו מהווה יעוץ ו/או שיווק פנסיוני המתחשבים בצרכי כל אדם ואינו נועד להחליפם. מוצע כי כל החלטה הנוגעת בנושאי פנסיה ופרישה תתבצע רק אחרי ייעוץ פרטני המשקלל את כל התמונה כולה. העושים שימוש בתוכן של מאמר זה כדי לקבל החלטות פרטניות ללא ייעוץ מקצועי ובדיקה מעמיקה עושים זאת על דעתם האישית בלבד.

    דוגמה בלבד - מה ההבדלים בין פיקדון בנקאי, קופת גמל להשקעה ופוליסת חסכון (עבור אנשי קבע ופורשי צה"ל)

    מדדי השוואהפיקדון בנקאי צמוד מדדקופת גמל להשקעהפוליסת חסכון
    תשואה1% - לרוב נמוכה יותר4%4%
    דמי ניהול ממוצעיםאין0.64% בסביבות 1%
    ערך פדיון אחרי 10 שנים לפני מס, בהפקדת 400,000 ש"ח441,848592,097592,097
    שיעור המיסויאין הטבות מס פנסיוניות, מס של 25% על הרווח הריאלי במשיכה כקצבה חודשית לאחר גיל 60, אין תשלום מס רווח הון, אחרת ישולם מס רווח הון על הרווח הריאלי תשלום מס רווח הון מלא

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך