יש ביטוח - סוכנות ביטוח בריאות ונסיעות לחו

השאירו פרטים

    רפורמת ביטוחי החיים: איך ניתן להוזיל עלויות ולהתאימו לצרכים שלכם?

    רפורמת ביטוחי החיים: איך ניתן להוזיל עלויות ולהתאימו לצרכים שלכם?

     

    החיים הם דבר דינמי ולא צפוי. קשה לדעת מה יילד יום ומה צפוי לנו בשנים הבאות. לצד היתרונות שבדבר, יש גם לא מעט סיכונים וסכנות שונות, שכוללים בכך. כשאחד הדברים שהכי מדאיגים אותנו בהקשר זה, הוא מה יעלה בגורל משפחתנו אותה אנו מפרנסים, ביום שחס וחלילה לא נהיה פה יותר. אחת הדרכים שקמו, כדי להבטיח את העתיד של בני הזוג ושל ילדינו ביום שאחרי לכתנו, הוא ביטוח החיים, שמאפשר לנו להיות מעט יותר בראש שקט ולדעת שקיים הסדר כלכלי מסוים, עבורם. כך נוצר הביטוח, שנועד לספק יציבות כלכלית מסוימת ולהגן על האוהבים עלינו.

    הצורך והמודעות ההולכת וגדלה בדבר החשיבות של ביטוח החיים, הביאו בשנים האחרונות, לביקוש הולך ועולה לרכישתו. אם שנים רבות, תעריפי ביטוח החיים, הרתיעו רבים וגרמו להם לחשוב פעמיים אם לרכוש את הביטוח החשוב, ב-2019 התרחשה רפורמה שהוזילה את העלויות ושינתה את התמונה. בפברואר של אותה שנה, רשות שוק ההון הובילה מהפכה בשוק ביטוח החיים בישראל, במסגרתה הורתה לחברות הביטוח להוזיל את עלויות הביטוח הקיימות, בשיעורים של עשרות אחוזים. הסיבות שהובילו למהלך היו בעיקר העלייה בתוחלת החיים, שחלה בשנים האחרונות, והירידה בסיכוני התמותה, בין היתר, הודות לרפואה המתקדמת והמתפתחת. זאת לאחר ששנים רבות לא חל עדכון תעריפים,  בביטוח הריסק. הרפורמה החשובה הזאת, שהובלה, על ידי הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, חסכה למבוטחים עשרות ועד מאות שקלים כל חודש, והייתה אבן דרך משמעותית מאוד בהוזלת יוקר המחייה של הביטוחים. 

    לצד זאת, ישנן דרכים נוספות, שיכולות לסייע לאנשי הקבע, משוחררים והפורשים לחסוך עוד יותר בעלויוות ביטוחי החיים, עליהן נפרט במאמר הבא:

     

    מהו ביטוח חיים?

    ביטוח החיים נועד בפשטות להבטיח את העתיד הכלכלי של משפחתנו. במסגרתו המבוטח ישלם פרמיה חודשית, בהתאם לפוליסה, למאפיינים האישיים שלו למקרי הביטוח השונים אותם ביטח, כשהוא גם יגדיר את המוטבים שיהנו מסכום הכסף.

     

    ביטוח החיים כולל מספר סוגים עיקריים:

     

    ביטוח ריסק – ביטוח שמכסה את המוטבים או היורשים על פי החוק של המבוטח, בפיצוי כספי בגין מוות המבוטח בטרם עת, בתוך תקופת הזמן שנקבעה בפוליסת הביטוח.

     

    ביטוח חיים למשכנתא – זוהי פוליסת חובה, במסגרתה דורש הבנק מהלווה לערוך ביטוח חיים במקרה של פטירת אחד המבוטחים או יותר הרשומים בפוליסה. במקרה של פטירה, חברת הביטוח היא זו שתשלם את סכום המשכנתא הנותר לתשלום. בדרך זו, גם קרובי משפחתו של הנפטר, לא צריכים לשאת בעול הכלכלי של המשכנתא לאחר מותו, וגם הבנק זוכה להגנה כלכלית.

     

     

    כיצד אנשי הקבע, המשוחררים והפורשים יכולים להוזיל את עלויות ביטוחי החיים?

     

    • התאמת הביטוח לצרכים, למטרות ולמאפיינים שלכם – הפרמיה החודשית שתשלמו לחברת הביטוח, בסופו של דבר נגזרת מהיקף הכיסויים שרכשתם והפיצוי שתרצו שמשפחתכם תקבל בעת קרות מקרה הביטוח. חשוב מאוד, לשים לב להתאים את הפוליסה למאפייני המבוטח ומשפחתו. במקרה של אנשי קבע פעילים, יש להתחשב גם בסיכונים הבריאותיים השונים עליהם נחשפים במסגרת שירותם. וכן, יש לבחון כמה כסף תרצו להשאיר לילדים שלכם, בהתאם לגילם. לרוב אחרי גיל 21 למשל, תרצו להפחית את הסכום לילדים, כי כעת אחרי השירות הצבאי יוכלו לעבוד ולפרנס את עצמם. בחנו גם את השכר אותו מכניס בן או בת הזוג שלכם כיום. אם מדובר בשכר גבוה וראוי, יכול להיות שתוכלו להפחית מעט את הפיצוי החודשי העתידי. מצד שני, אם הוא או היא אינם עובדים עובד או שאתם המפרנסים היחידים, כמובן שהסכום צריך להיות יותר גבוה.


    • ידע ובקיאות בכיסויים הקיימים – דבר חשוב נוסף, שיכול לצמצם עבורכם את תשלום הפרמיה החודשית לחברות הביטוח הוא בקיאות בכיסויים הקיימים והתאמתם עליכם. ידע הוא כוח גם בכל הנוגע לביטוח. כמו כן, לא פעם ישנם כיסויים דומים אחד לשני, שאין לכם צורך בשניהם, ו-ויתור על אחד מהם יחסוך לכם כסף.

     

    • ככל שתרכשו את הפוליסה בגיל צעיר יותר, כך גדלה יכולת המיקוח שלכם העתידית על מחיר הפרמיה החודשית – בדרך כלל, אדם שנמצא שנמצא שנים רבות תחת מסגרת של ביטוח חיים, הוא בעל גמישות ואפשרות גדולה יותר להוזיל עלויות.

     

    • שמירה על הבריאות תחסוך לכם כסף – כאשר חברת הביטוח בוחנת את היקף הפרמיה החודשית אותה תשלמו, היא כמובן גם עוברת על המאפיינים הפיזיים והבריאותיים שלכם. בוחנת אם אתם מעשנים, אם אתם שומרים על אורח חיים בריא, האם אתם סובלים מהשמנת יתר או מחלות שונות. לכן, מומלץ גם מבחינה חסכון וגם מבחינה בריאותית, לסגל לעצמכם שגרה בריאה.

     

    יש ביטוח בשיתוף הראל, מספקות לאנשי הקבע, המשוחררים והפורשים ביטוחי חיים מתקדמים ומותאמים אישית

    כיום, יש ביטוח מספקת לאנשי הקבע, המשוחררים והפורשים ולכלל האוכלוסיה, ביטוחי חיים מתקדמים, שעונים על מגוון הצרכים, המטרות והמאפיינים הספציפיים שלהם. בשנים האחרונות, אנו בנינו בשיתוף פעולה עם הראל, מנגנוני ביטוח חיים חדשניים, הכוללים כיסויים רבים ובעלויות מוזלות ושוות לכל נפש. במסגרת שיתוף הפעולה עם הראל, אנו מעניקים למבוטחים שלנו תנאים טובים ומשופרים, לעומת המתחרים. הידע והניסיון וההבנה שצברנו בעולמות אנשי הקבע, המשוחררים והפורשים, מאפשרים לנו להיות היום בין חברות הביטוח המובילות המספקות ביטוח חיים לאנשי הצבא בעבר ובהווה.

     

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך