יש ביטוח - סוכנות ביטוח בריאות ונסיעות לחו

השאירו פרטים

    שלא נצטרך לעולם: מה חשוב שאנשי קבע ומשוחררים יידעו על ביטוח בתקופת מלחמה?

    שלא נצטרך לעולם: מה חשוב שאנשי קבע ומשוחררים יידעו על ביטוח בתקופת מלחמה?

     

    בימים האחרונים, מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", ישראל מתמודדת עם אובדן גדול של חיי אדם. אזרחים שנהרגו בבתיהם, חיילים שנפלו בקרב מול אויב חסר צלם אנוש ופצועים רבים בגוף ובנפש. אבל עד כמה שזה קשה, עלינו להתאבל ותוך כדי לנסות לראות קדימה. צריך לתת מקום להלם וצער, אך חשוב לנהל סיכונים. 

     

    אחד הנושאים הקשים והמורכבים ביותר, שחיילי הסדיר, הקבע והמילואים נאלצים להתמודד איתו בימים אלה, הוא המחשבה מה יקרה, חס וחלילה, אם הם יאבדו את חייהם במלחמה. אנחנו יודעים שזו סוגייה, שחלק לא רוצים אפילו לחשוב עליה, אבל במציאות הנוכחית, לצערנו, יש צורך לעשות זאת. אחד המנגנונים הקיימים, המאפשרים לציבור הרחב ולחיילים שנשלחו לשדה הקרב, להבטיח את העתיד הכלכלי של המשפחתי, במקרה של פטירה, הוא ביטוח חיים. 

     

    זה אמנם צמד מילים מורכב, אבל ברגעים אלה ייתכן ותצטרכו לבחון האם הביטוח החיים הבסיסי, שמעניק ביטוח הקולקטיב לחיילי הקבע בעבר ובהווה, שנמצאים כעת בחזית, מעניק מענה מספק לצרכים העתידיים של בן/בת הזוג והילדים שלכם, ביום שאחרי לכתכם, ואם לא האם כדי להרחיב את הכיסוי?

     

    מה כולל ביטוח החיים, שמעניק הצבא לחיילי המילואים והקבע?

     

    לפי תקנות תשלום קצבאות לחיילי מילואים ולבני משפחותיהם (כללים לתשלום מענק הוני למקרה מוות), השארים של חייל קבע או מילואים שהלך לעולמו, ביניהם: בן/בת זוג, ילדים, הורים, של משרת/ת פעיל/ה, יהיו זכאים למענק הוני חד פעמי. היקף המענק יהיה על פי גיל, בהתאם לתגמולי הביטוח בפוליסת ביטוח החיים של חיילי הקבע ומשוחררי הקבע, המתעדכנת מזמן לזמן. החוק, מציין כיצד יחולק המענק בין המוטבים השונים.

     

    בכל הנוגע לאנשי הקבע, המשוחררים והפורשים, קיים עבורם ביטוח חיים קולקטיבי, כחלק מהיותם עמיתי "חבר".

     

    לפניכם הפרמיה ההונית המוענקת לשאירים (בני זוג וילדים), בהתאם לגיל המבוטח בעת הפטירה:

     

    סוג כיסוי לחייל הקבע, משוחרר ופורש סכום ביטוח לעמית
    עד גיל 28 363,598 שקל
    45-29 511,309 שקל
    55-46 454,497 שקל
    70-56 284,061 שקל
    71 ומעלה  249,973 שקל

     

    הסכומים הם נמוכים באופן יחסי, כאלה שלא יאפשרו למשפחתו של החייל שהקריב את חייו למען המדינה, להתקיים בכבוד. עם הקושי הרב לדון בסוגיה הזאת, במיוחד לאור הסיטואציה הקשה שבה מתמודדת המדינה, חשוב לשקול את הסיטואציה. 

    חייל קבע שנפטר, חס וחלילה, בגיל 40 והשאיר אחריו אישה ו-3 ילדים, יכול להניח שהיא לא תוכל להמשיך לחיות ברווחה עם משכורת אחת ומענק חד פעמי בגובה 511,000 שקל. צריך לקחת בחשבון את יוקר המחייה שרק הולך ועולה בישראל. גם אם המשפחה תזכה להטבות נוספות מרשויות המדינה, לרבות ביטוח לאומי, זה לא יהיה מספיק. 

    האמנם, למשרתי קבע גם קרן פנסיה שכוללת קצבת שאירים, אך חלק ממנה משולם לילדים רק עד הגיעם לגיל 21. האם ילדים בני 21 הם ברשות עצמם ולא דורשים תקציבים מהמשפחה? כמעט כולנו יודעים שזה לא המצב. כנראה שעד גיל 30, מרבית הילדים נתמכים על ידי משק הבית. האובדן של הגבר כמפרנס העיקרי במשפחה דורש הגנה משמעותית יותר מזו שמעניק החוק לחיילים, לכן נדרשת גישה וחשיבה שונה. 

    סוכנות יש ביטוח, מאפשרת לאנשי הקבע, משוחררים ופורשים, להרחיב את כיסוי ביטוח החיים הבסיסי, שניתן לכם כחלק מביטוח הקולקטיב, בהתאם לצרכים, למטרות ולסטטוס שלכם. כל שיחה מתחשבת היטב במאפיינים המשפחתיים האישיים. רק במידה וקיים צורך אמיתי בהגדלת ביטוח חיים, אנחנו מסייעים בכך לאנשי קבע ומשוחררים. כיצד אנחנו בוחנים זאת? כחלק משיחת הייעוץ, מתבצעת בדיקה לגבי המקורות שיהיו בידי המשפחה בעת מצבי קיצון, וכך שאם הכיסוי הקיים לא יהיה מספק לטענת הצרכים של המשפחה, נסייע לכם להגדיל אותו. 

     

    סיכום הפרמיה ההונית המוענקת לשאירים (בני זוג וילדים), בהתאם לגיל חייל הקבע בעת הפטירה:

    סוג כיסוי לחייל הקבע, משוחרר ופורש סכום ביטוח לעמית
    עד גיל 28363,598 שקל
    45-29 511,309 שקל
    55-46454,497 שקל
    70-56284,061 שקל
    71 ומעלה249,973 שקל

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך