יש ביטוח - סוכנות ביטוח בריאות ונסיעות לחו

השאירו פרטים

    ביטוח מחלות קשות: מהי חשיבותו עבור אנשי הקבע ולמה כדאי להתייעץ עם סוכן ביטוח מקצועי לפני?

    ביטוח מחלות קשות: מהי חשיבותו עבור אנשי הקבע ולמה כדאי להתייעץ עם סוכן ביטוח מקצועי לפני?

     

    מחלות קשות, צמד המילים הזה הוא לא משהו שאנשים אוהבים להזכיר בקול רם. אך לצערנו, מחלות אלה יכולות לפקוד כל אחד ואחת מאיתנו, ועלינו להתכונן מראש בהתאם. גילוייה של המחלה הקשה משפיעה על אותו אדם בכל תחומי החיים, החל מהרמה האישית, הנפשית והכלכלית, ולא משנה אם הוא מפקד בכיר בצה"ל או רק חייל שחתם קבע לפני שנה.

    אחת הסיבות העיקריות שניגשתי לכתוב את המאמר הזה הוא לסייע לאנשי הקבע ולציבור הרחב בכלל, לתכנון פיננסי מקצועי ומדויק, שנוגע גם בבעיות כלכליות שעשויות להתפתח עקב גילוי מחלה קשה בפרט וברגעים הקשים והלא צפויים בחיים.

    במאמר הבא, אסביר על המשמעויות הכלכליות, על הפתרונות האפשריים ועל החשיבות של הסתייעות בסוכן ביטוח מקצועי, שמצד אחד יספק את הפתרונות הפיננסיים הטובים ביותר, ומצד שני, יסייע לכם עם הרבה רגש והכלה בסיטואציה הלא פשוטה הזו.

    מהי מחלה קשה?

    מחלה קשה היא מחלה שברובה גורמת לירידה משמעותית בתפקוד היומיומי של אדם. חלק מהמחלות הקשות נובעות מגורמים גנטיים וחלק מגורמים סביבתיים, לרבות, עישון מוגבר, לחץ נפשי, תזונה לא בריאה, חשיפה ממושכת לקרינה ועוד.

    למרות שהנטייה הטבעית של רוב האנשים היא לחשוב בהקשר זה בעיקר על מחלות הסרטן השונות, לצערנו, סרטן היא רק אחת מתוך 40 מחלות קשות שהביטוח מכיר ומכסה אותן. בין המחלות הללו ניתן למנות: מחלות לב, סוכרת, פרקינסון, עיוורון, אי ספיקת כליות ועוד.

     

    מהן המשמעויות הכלכליות של אבחון מחלה קשה?

    1. לעיתים רבות, אדם שאובחנה אצלו מחלה קשה, מפחית את שעות עבודה או את שירות הקבע, עד כדי הפסקה ממושכת או תמידית , ואפילו שחרור מקבע וקטיעת הקריירה הצבאית, דבר שכמובן גורם לפגיעה קשה בהכנסתו. אמנם, ללא מעט אנשים קיים ביטוח אובדן כושר עבודה שיכול לסייע בסיטואציה שכזו, אך לרוב, ביטוח זה לא מכסה את כל אובדן ההכנסה שנגרם. כך נוצר מצב, שהמטופל ומשפחתו נאלצים לא פעם, להצטמצם בהוצאותיהם בצורה משמעותית ואף עלולים להיכנס לחובות.

    2. לעיתים גם בן/בת הזוג נאלצים להפחית שעות עבודה כדי לתמוך באותו אדם וללוות לטיפולים ולבדיקות השונות, דבר שמביא לאובדן הכנסה נוסף למשפחה.

    3. אם מדובר חלילה בילד שחולה במחלה קשה, הפגיעה הכלכלית אף קשה יותר, משום שברוב המקרים אחד ההורים מפסיק לעבוד לחלוטין וההורה השני מפחית את שעות העבודה שלו, וביטוח אובדן כושר עבודה לא מעניק כיסוי במקרה זה.

    4. כשאדם חולה במחלה קשה יש לו צרכים נוספים וחדשים מעבר לצרכים היומיומיים שבשגרה, לרבות תזונה מיוחדת, טיפולים נפשיים, טיפולי רפואה משלימה ועוד. בחלק מהמקרים אף יש צורך בארגון מחדש של הבית, הנגשה של חדר השינה, המקלחת, דבר שדורש שיפוץ, שמביא לעלויות נוספות ולא מתוכננות על המשפחה.

    מהי החשיבות של ביטוח מחלות קשות?

    ביטוח זה מעניק למטופל שקט כלכלי ונפשי ואפשרות לנתב את כל האנרגיות שלו להחלמה מהמחלה. צריך להבין שההוצאות הכלכליות ואובדן ההכנסות מטרידים מאוד את המטופל ועלולה לפגוע עוד יותר בבריאותו. ביטוח מחלות קשות מייתר את הצורך בהתעסקות במימון הוצאות הבית השונות והרבות, כמו משכנתא, חשבונות, מוצרי מזון והוצאות נוספות, שלא נכללו קודם לכן.

    איך ביטוח מחלות קשות יכול לסייע כלכלית למטופל ומשפחתו?

    ביטוח מחלות קשות, שעומד לרוב על סכום שבין 600,000-100,000 ש"ח, ניתן לניצול בהתאם למקרי ביטוח מחלה קשה שהוגדרו בפוליסה. אם חליתם במחלה קשה וברשותכם ביטוח זה, תהיו זכאים לקבל את הסכום ישירות לחשבון הבנק שלכם, ללא תשלום מס. סכום זה יכול לסייע לכם לכסות על אובדן הכנסה, לשלם את ההוצאות החדשות שנוספו, ואף יכול לממן עבורכם טיול מסביב לעולם, אם כך ברצונכם להתמודד עם המחלה.

     

    אם יש לי ביטוח פרטי, זה לא מספיק כדי לכסות אותי גם במקרה של מחלות קשות?

    לא, כמו שציינתי בראשית הכתבה מערכת הבריאות הציבורית וביטוחי הבריאות הקבוצתיים והפרטיים של אנשי הקבע לא נותנים מעטפת מלאה. על מנת ליהנות מהביטוח המקיף והטוב ביותר יש לשלב בין שניהם. ביטוח מחלות קשות זוהי למעשה פוליסה, שניתנת להוספה במסגרת הביטוח הבריאות הפרטי והיא מכסה את כל ההכנסות שקטנו וההוצאות שגדלו בתקופת המחלה, בגלל הסיבות שמניתי קודם. במקביל הביטוח הפרטי יעניק לכם את הפתרונות הטכנולוגים הייחודים לטיפול במחלה, לרבות, תרופות, השתלות, ניתוחים ועוד, וישלם על ההוצאות הרפואיות שלכם.

     

    איך אני כסוכנת ביטוח יכולה לסייע לך בהתאמה והפעלת ביטוח מחלות קשות?

    החשיבות של סוכן ביטוח מקצועי שמייעץ למבוטחים ולאנשי הקבע בפרט, בכל הנוגע לרכישת ביטוח מחלות קשות, היא קריטית ומשמעותית, ונוגעת לשני היבטים עיקריים:

    הראשון, הוא התאמת סכום הכיסוי, בהתאם לצרכים הספציפיים של אותו אדם, ע"פ הכנסותיו, סביבת שירותו/עבודתו, מצבו הבריאותי, גילו, מינו, מקרים רפואיים במשפחה, עישון ועוד. בחישוב כלכלי מדויק אף אסייע למבוטח להחליט מהו היקף הפוליסה המומלץ עבורו אישית, שכן קיימים סוגים שונים של פוליסות, חלקן רחבות יותר וחלקן פחות, בעלויות שונות.

    השני, נוגע להפעלת הפוליסה. מבוטחים רבים נאלצים להתמודד לא פעם עם בירוקרטיה ופרוצדורה לא פשוטות, כאשר הם ניגשים לממש את פוליסת הביטוח. העניין קשה על אחת כמה וכמה, כאשר המבוטח ומשפחתו נמצאים בסיטואציה במסגרתה בה אובחנה מחלה קשה, ועתה חברת הביטוח מערימה עליהם קשיים נוספים. אני כסוכנת הביטוח האישית שלך יכולה להקל משמעותית על כל ההתקשרות מול חברת הביטוח, לרבות מילוי הטפסים, סיפוק אישורים והפעלת קשרים, על מנת לייעל את ההליך. כל זאת , על מנת שהמבוטח ומשפחתו יוכלו לקבל לידם כמה שיותר מהר את הכספים, שהם כל כך זקוקים להם.

     

    יש ביטוח מעניקה לאנשי הקבע, המשוחררים והפורשים והציבור הרחב בכלל, את הליווי הביטוחי, הפיננסי והפנסיוני האישי, אנושי והמתקדם ביותר

    המציאות היומיומית כיום מחייבת את אנשי, משוחררי ופורשי הקבע ואת הציבור הרחב בכלל, להיות עם אצבע על הדופק, ולתכנן היטב את עתידם הכלכלי, על מנת שיוכלו לחיות ברווחה גם לאחר הפרישה מהשירות או מהעבודה או בכל סיטאוציה רפואית שעלולה לבוא.

    לצורך כך, המומחים של "יש ביטוח" עומדים לרשותכם ויעניקו לכם ליווי ביטוחי, פיננסי ופנסיוני צמוד, במהלכו הם יתאימו את הביטוחים ואת אפיקי ההשקעה והחסכון הטובים והמשתלמים ביותר עבורכם, בהתחשב במגוון רחב של פרמטרים, לרבות הסטטוס האישי, הצרכים, השאיפות, תוכנית עתידיות, רמת סיכון מתאימה, מקורות, ועוד.

     

    השוואת פוליסת מחלות קשות: הפניקס "חבר" לעומת "הראל" בשיתוף יש ביטוח

    הפניקס באמצעות חבר הראל באמצעות יש ביטוח
    כיסוי מחלות קשות לא קיים עבור איש הקבע אלא רק לילדים ונוער עד גיל 21 ,בסכום של 100,000 ש"ח לסרטן בלבד לאנשי קבע כיסוי מלא ל-39 מחלות קשות קיים כיסוי לילדים עד גיל 21, 100,000 ₪ לסרטן ללא עלות
    תום הביטוחהביטוח מסתיים כעבור 5 שנים וניתן להרע את התנאים (כפי שקרה בשינוי האחרון) ביטוח לכל החיים עם התעדכנות טכנולוגית

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך