יש ביטוח - סוכנות ביטוח בריאות ונסיעות לחו

השאירו פרטים

    פודים חסכונות בגלל ירידות בשווקים? כדאי לכם לחשוב על זה שוב

    פודים חסכונות בגלל ירידות בשווקים? כדאי לכם לחשוב על זה שוב

    תקופת הקורונה היא תקופה מאתגרת עבור החסכונות וההשקעות שלנו. משקיעים רבים מביטים אל התנודתיות שרושמים שוקי המניות העולמיים, וחושבים לעצמם איזו טקטיקת השקעה לאמץ.

    התשובה הפשוטה והברורה היא שקשה לחזות את התנהגות השוק, ולהצביע במדויק על התזמון הנכון להיכנס או לצאת מהשוק.

    התקופה הזאת מחייבת אותנו להיות שקולים ושכלנתיים, אפילו יותר ממה שאנחנו רגילים. נכון, זה קשה לנו כבני אדם שמונעים לא פעם מרגש ומסנטימנט, גם בניגוד להגיון לפעמים. עם זאת, אנחנו כמשקיעים חייבים לשמור על קור רוח, ולא לקחת החלטות השקעה וחיסכון על סמך פאניקה.

    אפשר לפדות את קרנות הנאמנות או למכור מניות, כאשר אתם חשים שהשוק נמצא בתחילת גל ירידות, אבל קחו בחשבון, שבתקופה האחרונה, שום דבר לא ודאי. יכול להיות שקיבלתם החלטה נכונה אבל יכול להיות שזאת הייתה רק ירידה זמניות בשווקים, ויצא שמכרתם בזול וספגתם הפסדים משמעותיים, ואחר כך תחזרו לשוק במחירים גבוהים משמעותית.

    השקעות מטיבן הן סוג של הימור. אם נכנסתם לתחום ההשקעות עליכם להבין שיגיעו גם ירידות שערים, לפעמים גם חדות. אבל אם מראש החלטתם שאתם משקיעים לטווח הארוך, הן לא צריכות לרגש אתכם. מימושים של השקעות וחסכונות, שנעשים בתגובה לירידות שערים, הן החלטה אמוציונלית, שלא תמיד תואמת למציאות.

    רבים כבר חזרו ואמרו את העיקרון הפשוט מאוד לפיו: השוק לא ניתן לתזמון. סבלנות היא מילת המפתח. כמו שביום נתון אנו יכולים להיות עדים לירידות חדות, זמן קצר לאחר מכן אנחנו יכולים לחוות עליות חדות.

    מה לעשות בזמנים של תנודתיות בשווקים?

    משקיעים רבים לפעמים לוקחים החלטות פזיזות, ולעיתים ממהרים לפדות את כספי ההשקעה והחסכונות שלהם, גם כשהם לא חייבים אותם למחייה או לצריכה, וזאת טעות.

    קשה לתת המלצות השקעה או חיסכון חד משמעיים, חוץ מהכלל הפשוט, שנכון במיוחד לאנשי הקבע, המשוחררים והפורשים: תהיו סבלניים, תסתכלו על הנעשה כמו על מרתון, יום, יומיים או שבועיים פחות טובים בשווקים, לא בהכרח מעידים על ההמשך. עליכם לאמץ אסטרטגית השקעה לטווח הארוך. אותה אסטרטגיה אומרת שגם בזמני חוסר יציבות, עליכם להיצמד לקו שמנחה אתכם, ולהימנע ממימושים פזיזים.

    אסטרטגית ההשקעה לטווח הארוך, היא כזו שלא מושפעת מתרחישים נקודתיים, וגם בזמני אי ודאות היא כוללת תוכנית חיסכון והשקעה שנוסחה מראש. עליכם לוודא שבמהלך התוכנית מתכנן פיננסי מוסמך, מסייע לכם לקבוע מטרות ויעדים ברורים, שלא מושפעים מירידות שערים זמניות. בנוסף, עליכם לזכור שהכספים בפוליסות ובקופות הגמל מנוהלים מראש בטקטיקת של פיזור סיכונים.

    אם יש לכם תוכנית ארוכת טווח, אין שום סיבה שתפדו את כספי ההשקעה והחסכונות שלכם בזמני מצוקה כמו שאין לכם סיבה לפדות את הכסף בזמני שיא. כאשר אתם מנסחים תוכנית אורכות טווח, קו המחשבה שלכם צריך להיות תואם גם כן. הרי לא מספיק לנסח תוכניות, אם אתם לא מאמינים בהן ואם אתם לא מתכוונים ללכת לפיהן.

    בעניין זה אמר גלעד אלטשולר, מייסד ומנכ"ל משותף של בית ההשקעות אלטשולר שחם, בראיון ל"כלכליסט": "הבהלה היא אויב אכזרי עבור מנגנון קבלת ההחלטות בשוק ההון. התחושה שהפעם זה אחרת משתלטת, ואז אין יותר אמון במערכת ובניסיון של אנשי המקצוע, והמחשבה על כך שיש עתיד שצריך לדאוג לו נדחקת לפינה… בזמני סערה הציבור לא בולם את המימושים גם אם הם כרוכים בהפסדים של עשרות אחוזים ומעלה. ואז, כשהכסף הזה חוזר לבורסה, הוא חוזר כשהמחירים גבוהים משמעותית. מדובר באובדן תשואה ממוצעת של כמה שנים טובות".

    אנחנו ביש ביטוח מעמידים פתרונות לאנשי קבע, משוחררים ופורשים

    בזמני אי ודאות, מומלץ לסמוך על איש מקצוע, בעל ניסיון ובקיאות בעולם הפיננסי, שיישב אתכם אחד על אחד, ויתאים עבורכם באופן מדויק את החסכונות וההשקעות המתאימים עבורכם. התוכנית כאמור צריכות להיות מקיפות וארוכות טווח, לקחת בחשבון תרחישי קיצון, ולהתחשב בצרכים שלכם, בסטטוס, רמת הסיכון שאתם מעוניינים לקחת, את המקורות שלכם, ועוד.

    ככל ותנסחו תוכנית מסודרת ומוגדרת מראש, ההשפעה של התנודתיות של שווקי ההון עליכם, תפחת. אנשי, משוחררי ופורשי הקבע, לא פעם מתמודדים מול מציאות של חוסר ודאות. לכן עבורם יותר מאחרים, עולה החשיבות של ניסוח תוכנית חיסכון והשקעה לטווח הארוך, שיאפשרו להם להגשים את השאיפות והמטרות, שהציבו לעצמם ולמשפחתם, ולהימנע מהחלטות פזיזות, שיכולות לעלות להם בכספים, שחסכו במשך שנים.

    הכותב הוא מנכ"ל משותף בסוכנות "יש ביטוח", המתמחה בתחומי ביטוחי הבריאות, החיים והסיעוד, ובפתרונות פיננסים ופנסיונים בעולמות אנשי הקבע, המשוחררים והפורשים, ועבור כלל האוכלוסייה

    האמור במאמר זה אינו מהווה יעוץ ו/או שיווק פנסיוני המתחשבים בצרכי כל אדם ואינו נועד להחליפם. מוצע כי כל החלטה הנוגעת בנושאי השקעות, פנסיה ופרישה תתבצע רק אחרי ייעוץ פרטני המשקלל את כל התמונה כולה. העושים שימוש בתוכן של מאמר זה כדי לקבל החלטות פרטניות ללא ייעוץ מקצועי ובדיקה מעמיקה עושים זאת על דעתם האישית בלבד.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך