יש ביטוח - סוכנות ביטוח בריאות ונסיעות לחו

השאירו פרטים

    איך אנשי קבע ומשוחררים צריכים לנהל את החסכונות במלחמה ולהימנע מטעויות שעולות ביוקר?

    איך אנשי קבע ומשוחררים צריכים לנהל את החסכונות במלחמה ולהימנע מטעויות שעולות ביוקר?

     

    בשבועות האחרונים, מעל ל-300 אלף חיילים גויסו למילואים, יחד עם חיילים רבים אחרים מצבא הסדיר והקבע הנמצאים בשדה הקרב, ומסכנים את חייהם למענו. בתקופה מתוחה ומורכבת כמו זו, חשוב מאוד לדעת לשמור על איזון ולהתנהל כלכלית בצורה נכונה.

    עם כל הקושי שנוצר מבחינה כלכלית, כשענפים רבים במשק משותקים בגלל המלחמה או עקב ירידות חדות בהוצאות של הציבור על מוצרי ריהוט, ביגוד ובילויים, חשוב לדעת לא לבצע צעדים כלכליים שאחר כך נצטער עליהם. גם אם יש לכם צורך דחוף בכסף או שתיק ההשקעות שלכם חווה ירידות חדות, עצרו שנייה לפני שאתם נוקטים בפעולות פזיזות, שעלולות לעלות לכם כספים רבים בטווח הרחוק.

    במאמר הבא, ננסה לתת לכם מספר טיפים לניהול החסכונות שלנו בתקופה מורכבת זו, ואיך להימנע מטעויות קריטיות:

    ניהול השקעות אקטיבי וניסון לתזמן את השוק לא הוכיחו את עצמם במשבר – בזמני משבר ומלחמה, לא מעט משקיעים תוהים לעצמם: האם זה הזמן לאמץ את הגישה האקטיבית, בניסיון להכות את השוק. בפועל גם משבר הסאב פריים וגם המלחמה באוקראינה, הוכיחו כי גישה זו מביאה לרוב לתשואה פחותה בטווח הרחוק, לעומת האסטרטגיה הפסיבית, שדוגלת בהשקעה במוצרים מחקי מדד: קרנות, אג"ח, תעודות סל ועוד. הגישה שלנו בכל אופן היא שזה לא הזמן להוכיח את ההבנה שלכם בעולם ההשקעות, המטרה שלכם היא לצמצם סיכונים ולצלוח את המשבר הזה עם כמה שפחות נזקים לתיק ההשקעות.

    מכירה פזיזה של תיק ההשקעות  – אם נכון לכרגע אתם פותחים את תיק ההשקעות שלכם ורובו צבוע באדום וגם אם לנגד עיניכם אתם רואים ירידות שערים של 20% או יותר, זה לא אומר בהכרח שאתם חייבים לבצע מהלכים מהירים לצמצום נזקים. ההגיון במקרה הזה מטעה אתכם. עליכם לאמץ חשיבה לטווח הרחוק, ואם בוחנים את המלחמות והמבצעים הצבאיים המשמעותיים ביותר שעברנו בשנים האחרונות, ביניהם מלחמת לבנון השנייה, ניתן לראות שהשווקים תיקנו את עצמם די מהר, בתקופה שאחרי, עם עליות שערים דו ספרתיות.

    משיכת קרן ההשתלמות – בשבועות האחרונים, חלק מהארגונים במשק, החליטו בלית ברירה להוציא אחוז מסוים מהעובדים שלהם לחל"ת, עקב ירידה בהכנסות, שנגרמה בעקבות מלחמת חרבות ברזל. המצב הנוכחי, עלול להביא משפחות רבות להזדקק לכסף נזיל ומהיר למחייה וקיום. אבל לפני שאתם בוחרים לשבר את קרן ההשתלמות או לפדות פיצויים מקרן הפנסיה, חשוב מאוד לבחון האם יש חלופות אחרות עדיפות עבורכם. צריך להבין שמשיכת קרן ההשתלמות בעת הזו, משמעותה אובדן של כספי צבירה וריבית דריבית בטווח הרחוק. גם משיכת הפיצויים מהפנסיה, תוביל לירידה משמעותית בקצבה הפנסיונית שלכם. מדובר בהשלכות קריטיות שיש לתת עליהן את הדעת.

    התייעצו עם איש מקצוע, מנוסה בעל ידע והבנה רחבה בעולמות הקבע – כבר מעל ל-3 שבועות שהלחימה נמשכת, וכרגע לא ברור מתי היא תיגמר. בעת הזו, יותר מתמיד, אם אין לכם מספיק ידע והבנה פיננסים ופנסיונים, חשוב מאוד להתייעץ עם איש מקצוע, שיוכל להתאים לכם את הפתרונות הטובים ביותר, לפי הצרכים, המטרות והסטטוס שלכם. המציאות הופכת להיות מורכבת יותר ויותר, לצערנו גם הכלכלה ומקומות העבודה נפגעים מהמשבר, וחשוב מאוד לדעת לתכנן את עתידכם הפיננסי בהתאם לתרחישי המלחמה הלא צפויים השונים.

     

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך